Re: komputer do TV - problemy napiec - kto zna wszystkie

Autor: BQB (adres_at_anty.spamowy.com.invalid)
Data: Wed 28 Apr 2004 - 07:31:53 MET DST

Użytkownik "Pat" <pat12_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Czytalem o podlaczaniu kompa do listwy z uziemieniem, o podlaczaniu do tej
> samej listwy TV o wyjmowaniu z telewizora anteny, o podlaczaniu wszystkich
> kabli na kompletnie odcietych od napiecia sprzetach i wreszcie o
(przepraszam
> jezeli przekrecielm nazwe) separatorach galwanicznych. Jest to wszystko
jednak
> mocno rozproszone po roznych tematach albo napisane jezykiem zupelnie dla
mnie
> (i pewnie wiekszosci poza waskim gronem specjalistow) niezrozumialym.

Zaczac trzeba od tego, czy instalacja u Ciebie w domu jest 2,3 czy 4 zylowa.
Jesli 2 zylowa, to trzeba zmostkowac przewod zerowy do bolca, jesli 3
zylowa, to podlaczyc przewod uziemiajacy (przewaznie jest zolto - zielony)
do bolca, odnosnie 4 zyl sie nie znam, ale czwarty, to chyba ochronny
ododatkowy ale nie wiem "jak to sie ma". Po odpowiednich podlaczeniach,
nalezy sprawdzic, czy pomiedzy poszczegolnymi bolcami w gniazdkach nie
wystepuja roznice potencjalow. Jak wystepuja, to znak, ze gdzies cos jest
zle podlaczone, albo wogule nie podlaczone. Czasami zachodzi jeszcze
potrzeba uziemienia anteny i mozna sprobowac podlaczyc "mase" anteny pod
bolec, ewentualnie kaloryfer, ale nalezy z tym uwazac, bo czasami montowany
jest wylacznik roznicowo pradowy i jak zadziala, to nie mamy pradu. Inna
sytuacja, to taka, ze przez to zacznie plynac jakis prad po masie anteny i
licznik zacznie nabijac dodatkowo.

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl