komputer do TV - problemy napiec - kto zna wszystkie

Autor: Pat (pat12_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 27 Apr 2004 - 15:30:12 MET DST

Witam

Przepraszam jezeli to NTG albo temat wielokrotnie walkowany. Zamierzam(alem)
podlaczyc komputer do telewizora ale przezornie zajzalem na grupy. W pierwszej
chwili wszystko wygladalo ladnie, drobne problemy z konfiguracja wszystko smiga
itd, dopiero po jakims czasie dotarlem do postow w stylu "spalilem wejscie
euro" czy "komputer nie dziala tak jak powinien - awaria" itd

Zdazylem sie zorientowac ze problem lezy w roznicach napiec i uziemieniu.
Poniewaz jestem w tych sprawach kompletnym lajkonikiem chcialem spytac czy ktos
ma kompletny i prosty dla zwyklych niezaznajomionych z elektronika
userow "przepis" na bezpieczne podlaczenie komputera do TV i gwarancje dlugiej
i bezawaryjnej eksploatacji?
Czytalem o podlaczaniu kompa do listwy z uziemieniem, o podlaczaniu do tej
samej listwy TV o wyjmowaniu z telewizora anteny, o podlaczaniu wszystkich
kabli na kompletnie odcietych od napiecia sprzetach i wreszcie o (przepraszam
jezeli przekrecielm nazwe) separatorach galwanicznych. Jest to wszystko jednak
mocno rozproszone po roznych tematach albo napisane jezykiem zupelnie dla mnie
(i pewnie wiekszosci poza waskim gronem specjalistow) niezrozumialym.

Czy jakies czasopismo lub zapaleniec potrafilo przekazac te wiadomosci razem
uporzadkowane w prosty sposob, a moze sa jakies produkty gotowe na rynku ktore
umozliwiaja bezpieczna zabawe. Moze ktos wskazac mi takie miejsce ???

Z gory dziekuje i pozdrawiam
PAT