Re: Co zrobic z dyskiem z uszkodzonym bootsectorem

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Sun 25 Apr 2004 - 15:57:00 MET DST

Użytkownik "mich" <michales_nospam_at_polbox.com> napisał w wiadomości
> "Radosław Sokół" <rsokol_at_magsoft.com.pl> wrote in message
[...]
> Już kiedyś próbowałem z Waszą pomocą "zdiagnozować" co
> sie dzieje z tym moim pechowym dyskiem.
>
> Mogę na nim założyć partycje (oczywiście nawet kilka), mogę te
> partycje formatować. Mogę instalować system operacyjny (Windows
> oraz Linux) ale tylko do pewnego etapu - do pierwszego bootowania.
> Wstępnie zainstalowany system nie startuje z dysku. Wystartowany
> z CD widzi potem dysk twardy.
> A BIOS notebooka (pod którym to wszystko próbowałem czyli Toshiba
> oraz IBM) dysku wogóle nie widzi.

A widzisz... BIOS musi widzieć ten dysk - bo inaczej wystartowanie z
niego czegokolwiek będzie niemożliwe. Wszelkiej maści loadery są
uruchamiane odpowiednią procedurą zaszytą w BIOS-ie, no ale skoro BIOS
tego dysku nie widzi, to uruchomić może jedynie loader znajdujący się na
innym dostępnym nośniku - floppy, CD-ROM, USB-pen, karta sieciowa etc.
etc.

> Ostatnia koncepcje jaką mi podsunięto to właśnie uszkodzenie
> bootsectora. Juz zgłupiałem a wydawało mi się że przez wiele lat
> użytkowania komputerów już widziałem bardzo dużo :)

Zrób porządek z BIOS-em i wszystko będzie działać. BTW - jaki to
notebook i jak duży jest ten dysk?

/odpowiadając zmień px na pl/