Re: Laptop - jaki wybrać? (czy California Access to dobra marka?)

Autor: Fosgate (fosgate_at_to.pl)
Data: Sun 25 Apr 2004 - 16:09:06 MET DST

> Z góry dziękuję za wszysykie konstruktywne sugestie
> Pozdrawiam serdecznie

Od 2000 roku mam model CA-6500. Na owe czasy był dość wypasiony -
Celeron466 (niemobilny), 64MB, 6GB HDD, FDD, DVD-ROM, grafika Ati Rage Pro
8MB AGP, 14" TFT, bateria LiON, porty COM, LPT, 2xUSB, modem wewnętrzny.
Cena około 10 tys. zł. Jednak wtedy "markowe" notki i podobnych
parametrach kosztowały w okolicach 20 tys. zł więc ten był relatywnie
tani. Do tej pory działa bez zarzutu. Niestety od roku bateria trzyma może
z 5 minut co po 4 latach intensywnego użytkowania jest raczej normalne. W
między czasie dołożyłem RAM-u, zmieniłem HDD na 20GB. Obecnie mam
zainstalowane XP a na drugim dysku Linuxa Mandrake 9. Ogólnie jestem
zadowolony, czasami zostawiam komputer właczony na ponad tydzień non-stop
i nie robi to na nim wrażenia, wentylator procesora włącza się tylko w
czasie oglądania filmów ale celek 466 ogólnie nie jest zbyt gorącym
procesorem. zastrzeżenia mam do support-u CA. Do tej pory nie ma i
prawdopodobnie nie będzie sterowników XP do wewnętrzengo modemu i układu
dźwiękowego (Maestro2). Trzeba kombinować ze sterami do Win2000. Poza tym
na drugi dzień po zakupie wymieniona została bateria i płyta główna (!).
Nie świadczy to zbyt dobrze o kontroli jakości w CA. Miałem do czynienia z
"firmowymi" notkami i jeśli różnica w cenie nie będzie zbyt wysoka to
raczej omijaj CA z daleka. Jeśli jednak różnica będzie spora a ty lubisz
przygody :-) to zastanów się nad CA.
RF