Re: Upgrade sprzetu - AMD (was: Upgrade sprzętu - AMD)

Autor: Marcin (jusko82_at_wp.pl)
Data: Sun 25 Apr 2004 - 16:03:27 MET DST

Sat, 24 Apr 2004 22:45:30 +0000 (UTC), na pl.comp.pecet, KK napisal:

> Witam,
  Czesc

> Mam takie pytanko. Posiadam sobie obecnie (proszę się nie śmiać za głośno ;)
> Celerona 466 i jakąś tam płytę oraz 3 kości PC133 po 128 MB (SDRAM) i
> kontroler UDMA133-RAID (na PCI).
Nie mam zamiaru sie smiac, sam do niedawna pracowalem na K6-2 500 160
ram i tnt2 i do quake3 czy office to wystarczalo.

> [...]
> dwa warianty:
> I DROGI
> - Epox 8RDA3+ + Athlon XP 2500+ (podkręcony docelowo na 200FSB) + 2x256 MB
> DDR400 - koszt tak pi razy oko wyjdzie ze 1200 zł
> II TANI
> - jakaś płyta pod Athlona z jakimś KT133 itp (z bankami pamięci SDRAM) + np
> Athlon 1800+ - do tego wsadzam 3 moje kostki i kontroler UDMA - koszt wyjdzie
> ze 300 zł

> Pytanie do Was - jaka będzie różnica w wydajności między tymi maszynami? 900
> zł to w sumie kupę kasiory a przynajmniej wykorzystam kostki i kontroler.
Mozesz np. opchnac celka i ramy (teraz pamieci SDRAM sa w cenie !) i
kontroler na allegro i za to kupic plyte Asrocka na chipsecie SIS
ASRock K7S8X SiS-746FX (bardzo dobra plyta) oraz ddr 256 mb (drugie
256 DDR mozesz dokupic pozniej) i jakiegos alhlona xp. (np. 1800+ lub
durona 1400 ktorego mozesz niezle podkrecic) i powinno to wyjsc za
cene ok 300 zl a wydajnosc bedzie sporo wieksza niz athlon xp na
sdram. Aha, w komputeoniku ta plyta + duron 1600 BOB (ktorego
podkrecisz bez problemy na 2GHZ) kosztuje 375 zl, do tego kupujesz 256
DDR i masz super sprzecik.

> Co czego potrzebuję sprzęt? Praca z Office, kodowanie MP3 czasem, lubię
> pograć w Q3A. No i zamierzam się do grania w DoomIII jak się pojawi. Tylko tu
> mam wątpliwości czy nawet ta platforma z Athlon 2500+ będzie wystarczająca do
> tego? :) Tym bardziej, że grafę mam GF4 MX 440.
Athlon xp 2500+ z pewnoscia wystarczy do DoomaIII, ale GF4 MX to
bedzie zbyt malo (chociaz moze do 640X480 min detale wystarczy)

> Proszę o rady i opinie. Przede wszystkim na ile zestaw DROGI będzie
> wydajniejszy od TANIEGO?
Moja opinie napisalem wyzej i jak chcesz mozesz sie do niej
zastosowac. Na pewno dobrze na tym wyjdziesz. Rozwaz sprzedanie
starego sprzetu i jak troche dolozysz to bedziesz mial niezly sprzet.

> pzdr
> Krzsyiek
Pozdr. Marcin