Re: Co zrobic z dyskiem z uszkodzonym bootsectorem

Autor: mich (michales_nospam_at_polbox.com)
Data: Sun 25 Apr 2004 - 11:51:36 MET DST

"Radosław Sokół" <rsokol_at_magsoft.com.pl> wrote in message

> Masz uszkodzony boot-sector czy master boot-sector? W tym
> pierwszym przypadku nie ma żadnego kłopotu z ominięciem
> problemu, w tym drugim zaś niemożliwe byłoby nawet założe-
> nie partycji (a przeniesienie go jest niemożliwe).

Już kiedyś próbowałem z Waszą pomocą "zdiagnozować" co
sie dzieje z tym moim pechowym dyskiem.

Mogę na nim założyć partycje (oczywiście nawet kilka), mogę te
partycje formatować. Mogę instalować system operacyjny (Windows
oraz Linux) ale tylko do pewnego etapu - do pierwszego bootowania.
Wstępnie zainstalowany system nie startuje z dysku. Wystartowany
z CD widzi potem dysk twardy.
A BIOS notebooka (pod którym to wszystko próbowałem czyli Toshiba
oraz IBM) dysku wogóle nie widzi.

Ostatnia koncepcje jaką mi podsunięto to właśnie uszkodzenie bootsectora.
Juz zgłupiałem a wydawało mi się że przez wiele lat użytkowania komputerów
już widziałem bardzo dużo :)

Michał