Re: Czy warto "wchodzić" w SATA?

Autor: Corvin (corvin.dun.wytnijto_at_wp.pl)
Data: Mon 19 Apr 2004 - 10:43:31 MET DST

ceka popełnił:

> Corvin wrote:

Dobra odpowiem Ci na Twoje merytoryczne pytania nie mniej:
- wbrew pozorom to jest grupa dyskusyjna nie help desk
- odpowiedź merytoryczna to wyłącznie dobra wola odpowiadających
- uwagi typu " gdybyś był nieco sprawniejszym użytkownikiem języka
polskiego" - wyobraź sobie że jestem bardzo sprawnym użytkownikiem,
czasami używam branżowego slangu, ale z dużym prawdopodobieństwem może się
okazać że jednak masz nieco gorsze wykształcenie niż ja, a na pewno mniejszą
wiedzę merytoryczną, ponadto opieprzałeś kolegów z postów powyżej że
dyskutują OT, jako gospodarz wątku - tu nie ma czegoś takiego, jesteś tylko
inicjatorem wątku - tematu, jak dyskusja się potoczy zależy od dyskutujących
i Twojego pytania które dało swoisty punkt wyjścia.
wszystko to implikuje że nie umiesz zadawać konkretnych pytań - czyli raczej
ze specjalnościami inżynierskimi nie masz wiele wspólnego, zadawanie pytań
to też sztuka
- nie masz o czymś pojęcia to się nie rozpisuj bo raz się ośmieszasz,
dwa implikuje to takie dyskuje jak powyżej

 - czy standard Serial ATA jest już dostatecznie
> stabilny aby korzystac z niego bez obawy, zwłaszcza kiedy nie ma się zbyt
> wiele wiedzy w przedmiocie? - czy standard ten rokuje nadzieje na
> długotrwałe użytkowanie czy też stanowi "ciekawostkę",

Bzdura do kwadratu zrozumiałeś cokolwiek z postów kolegów. To taka
ciekawostka, która może być wykorzystywana przez następne np. 5 lat.

> która może niebawem
> zostać zastąpiona kolejną? (bo np. trwają jakieś prace w tym kierunku)

Tak SATA2 najprawdopodobniej ileś razy razy bardziej wydajny, kompatybilny w
dół. To są interfejsy szeregowe od literki S, interfejsy S to przyszłość
ze względu na ograniczenia czysto fizyczne interfesjy szeregowe to
przyszłość: USB, FW, SATA itd.

> - czy istnieje istotna różnica jakościowa (funkcjonalność, wydajność)
> pomiędzy dyskiem SATA, a dyskiem IDE przyłączonym do złącza S-ATA poprzez
> adapter?

IMO większość obecnie produkowanych dysków ma wbudowany taki konwerter,
także nie ma żadnej różnicy.

> - co jest efektywniejsze: czy dysk IDE podłaczony do S-ATA czy włączenie
> dysku do IDE jako master z "podwieszonym" jako slave napędem optycznym?

Pierwsza opcja będzie na pewno lepsza.

> Byłbym wdzięczny gdybyś przed postawieniem tezy, iż plotę "co mi ślina na
> język przyniesie" zechciał wnikliwie przeanalizować pod tym kątem mój,
> napisany mową wiązaną wywód wstępny oraz swój wyrywkowy i nonszalancki do
> niego komentarz.

Twój cały post był od początku arogancki. Krótko mówiąc wymusiłeś opisując
swoją "wersję" historii PC polemikę. Trzeba było zadać 4 konkretne pytania
dostałbyś prawdopodobnie konkretną odpowiedź, polecam przemyślenie tego na
przyszłość.

--
Pozdrawiam,
Corvin