Re: LCD Nec 17" 1760NX black

Autor: Dentarg (den_at_it64.com)
Data: Wed 07 Apr 2004 - 22:03:03 MET DST

On Wed, 7 Apr 2004 13:55:39 +0200, "Trix" <trix_at_KochamSPAMpolbox.com>
wrote:

>Witam,
>
>Czy ten monitor jest warty uwagi?
>Zastosowania: Linux Gnome, Win XP,
>filmy DivX, internet, Photoshop, Adobe
>Premiere
Dla mnie czarna obudowa go lekko dyskwalifikuje, bo przez nią nie
spełnia norm TCO 03, a w związku z tym strasznie kontrastuje krawędź
monitora i białe (jasne) tło na ekranie. Mnie bolą od tego oczy, nie
tylko mnie ....

Jak dla mnie ten monitor nie bardzo nadaje się do filmów i gier. Mam
takowy w pracy i używałem go przez pare dni i w porównaniu z CRT
wypadał nie najlepiej. Dodadkowo jakieś takie blade kolory na nim
były. W grach smużenie, przy skrolowaniu czarnego tekstu na białym tle
bardzo mocne smużenie (jak dla mnie), filmy oglądać się dało tylko pod
pewnymi kątami (mały zakres). Teraz mam w robocie monitor HP 1730 i
jest on o niebo lepszy od tego NECa. Na pewno dużo ładniej wyświetla
kolory (ale to pojęcie względne), po za tym prawie nie smuży, do
testów zainstalowałem nawet demo Colina 04 oraz UT 2004 i granie
miodne. Filmy porównywalnie z CRT, ale chyba zakres kątów oglądania
mniejszy niż CRT, a za to lepszy niż w NECu. Nie mam pojęcia jaką
matrycę ma ten HPkowski monitor, ale jak dla mnie jest rewelacyjny,
najlepszy z LCDków na jakich pracowałem (a używałem paru modeli
monitorów i paru matryc w notebookach :). Tylko cena tego HPka jakaś
taka nijaka jest :)).

pzdr,
Dentarg

--