odwieczny dylemat AMD czy INTEL ?

Autor: Jack Daniels (daniel_lukowicz_at_zps.gda.pl)
Data: Wed 07 Apr 2004 - 13:13:46 MET DST

Witam po raz pierwszy na grupie !

Mam pytanie jak w temacie. Otoz od prawie 10 lat pracuje na komputerach. Od
kiedy pamietam to zawsze pracowalem na platformach INTELA. Zawsze tez
przekonany bylem o wyzszosci ( wydajnosciowej i stabilnosci ) procesor i
chipsetow INTELA. Z AMD stycznosci raczej nie mialem. Od pewnego czasu
sledze jednak rozwoj i ceny procesorow AMD, slucham i czytuje tez rozne
opinie zwolennikow AMD. Przymierzam sie do zlozenia na swoje potrzeby
komputera, ktory posluzy mi do obrobki grafiki ( Photoshop, Flash, Corel,
itp. ). Porownujac ceny i wydajnosci procesorow, stanalem przed dylematem
AMD Athlon XP czy INTEL Celeron ? Dodam, ze jestem swiadom tego, ze
podstawowa kwestia przy budowie kompa jest stabilna i wydajna plyta glowna,
ktora moze kosztowac znacznie wiecej. Wiem tylko, ze plyta glowna jaka kupie
bedzie markowa choc nienajdrozsza, np. ASUS, ABIT, moze GIGABYTE.
Jesli mozecie to prosze podzielcie sie ze mna swoimi doswiadczeniami
dotyczacymi stabilnej i wydajnej pracy w grafice komputerowej - na jakiej
platformie zlozyc sprzet ? jaki chipset wybrac ? Aha, dodam jeszcze tylko,
ze w jakiekolwiek podkrecanie raczej nie bede sie bawil a sprzet, ktory
zloze bedzie mi musial posluzyc ladnych pare lat.

Bardzo Was prosze o fachowa, merytoryczna i konstruktywna pomoc w
rozwiklaniu dylematu :)
Pozdrawiam
Jack Daniels