Re: odwieczny dylemat AMD czy INTEL ?

Autor: BQB (adres_at_anty.spamowy.com.invalid)
Data: Wed 07 Apr 2004 - 13:29:27 MET DST

Użytkownik "Jack Daniels" <daniel_lukowicz_at_zps.gda.pl> napisał w wiadomości
> Witam po raz pierwszy na grupie !
>
> Mam pytanie jak w temacie. Otoz od prawie 10 lat pracuje na komputerach.
Od
> kiedy pamietam to zawsze pracowalem na platformach INTELA. Zawsze tez
> przekonany bylem o wyzszosci ( wydajnosciowej i stabilnosci ) procesor i
> chipsetow INTELA

No bardzo dobre byly celerony 333A odnosnie podatnisci na podkrecanie. A z
chipsetani roznie to bywalo, dobre byly BX, 845 sa takie sobie.

> [...]
> opinie zwolennikow AMD. Przymierzam sie do zlozenia na swoje potrzeby
> komputera, ktory posluzy mi do obrobki grafiki ( Photoshop, Flash, Corel,
> itp. ). Porownujac ceny i wydajnosci procesorow, stanalem przed dylematem
> AMD Athlon XP czy INTEL Celeron ? Dodam, ze jestem swiadom tego, ze
> podstawowa kwestia przy budowie kompa jest stabilna i wydajna plyta
glowna,
> ktora moze kosztowac znacznie wiecej. Wiem tylko, ze plyta glowna jaka
kupie
> bedzie markowa choc nienajdrozsza, np. ASUS, ABIT, moze GIGABYTE.

Ja tam polecam Ci Bartona 2500+

> Jesli mozecie to prosze podzielcie sie ze mna swoimi doswiadczeniami
> dotyczacymi stabilnej i wydajnej pracy w grafice komputerowej - na jakiej
> platformie zlozyc sprzet ? jaki chipset wybrac ? Aha, dodam jeszcze tylko,
> ze w jakiekolwiek podkrecanie raczej nie bede sie bawil a sprzet, ktory
> zloze bedzie mi musial posluzyc ladnych pare lat.

Celeron jest duzo wolniejszy od Athlona XP. Poprostu Athlon XP to pelny
procesor, a nie jakis kastrat. Jak masz nadmiar gotowki to kup P4, ale skoro
zastanawiasz sie nad XP czy celeron, to bierz XP.
Celeron 1.7 GHz jest bardzo slabiutkim procesorem, sporo wydajniejszy jest
od niego PIII Tualatin 1,3 GHz.

Ja tez sie zastanawialem nad wyborem P4 czy XP i wybralem XP, a roznice
gotowki wsadzilem w lepsza karte graficzna.

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl