Co można zrobić z płytą ECS K7S5A 1.0

Autor: Boniek (mortel_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 01 Apr 2004 - 21:13:25 MET DST

Witam

Mam do was pytanie i ewentualnie proszę o pomoc.
Ostatnio mój komputer zaczął mnie naprawdę denerwować i postanowiłem coś
w nim zmienić.
Powiedzcie mi co ja mogę zrobić z płytą ECS K7S5A 1.0 i czy warto
cokolwiek z nią robić. Muszę swój sprzęt przyśpieszyć i zastanawiam co
bedzię najlepszym kierunkiem by to zrobić, czy kupować cały szkielet
mojego kompa (płyta, procesor i pamięć) czy też do płyty dokupić nowy
procesor i pamięć. W obecnej konfiguracji jest to Duron 1,2 i pamięć
SDRAM 256 MB. Pod Windowsem 2000 jako tako sobie radził ale pod XP po
pewnym czasie doprowadził mnie do szału. Przede wszystkim komputer
potrzebny mi jest do programowania i praktycznie tylko do tego go
wykorzystuje. Rozsądnym wydałoby się większa pamięć i troszkę szybszy
procek, przy włączonym Visual'u lub nawet 2 zaczyna robić sie tragedia.
Z tego co pamiętam to ta płyta chyba obsługuje max Athlona 2000 i ma 4
sloty na pamięć, 2 na SDRAM i 2 na DDRAM. Zastanawiałem się nad zakupem
pamięci przynajmniej 512 MB i tutaj już rozsądnie wydaje się żeby to
była 400 MHz ale szczerze mówiąc pogubiłem się w tych pamięciach (wyszły
jakieś Dual ) i nie jestem pewny czy moja płyta taką pamieć obsłuzy. Nie
wiem płyta z 256 MHz obsłuzy 400 MHz.
Zastanawiam się nad tym czy lepiej nie spisać go na starość i kupić juz
caly zestaw czyli jakiegos procska Bartona 2500, 512 pamieci DDRAM +
jakas plyte (tutaj w ogole nie mam pojecia). Na allegro przy tych cenach
mozna spokojnie sie zmiescic w 1000 zł i to jest moj rowniez dylemat.

Bedę wdzieczny za kazda wasza sugestię i dziekuje za odpowiedzi
Boniek