Re: Zwiekszanie pojemnosci dysku

Autor: axial (axial_at_poczta.onet_kropka_pl)
Data: Thu 11 Mar 2004 - 23:14:30 MET

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości
> Problem w tym, że -- jak sam napisałeś -- obecnie typoszereg
> dysków to najczęściej 40/80/120/160 GB, a tak się składa, że
> jeden talerz mieści typowo 40 GB (20 GB na głowicę).

Poprawka: 80GB na talerz czyli 40GB na stronę/głowicę...
Da się też zmieścić 50GB na stronę, taki overburning dla HDD...

> Nie da
> się zatem wiele włączyć, bo producenci raczej nie będą tak
> głupi, by drogi, polerowany i napylany talerz montować tylko
> po to, by zablokować go w oprogramowaniu :)
No wiesz.... Jak masz zamówienia na dyski 40GB, a ich akurat nie masz na
magazynie, a kary za niedotrzymanie terminów wiszą Ci nad głową to
nie masz wyjścia.....
Po drugie, w seryjnej produkcji nie opłaca się stawiać 4 linii produkcyjnych
dla 4 rodzajów dysków z reguły robi się to minimalizując koszty pracy
bo to one są największe a nie "napylony dysk"....

> Ale tam znów była nieco inna sytuacja -- producent układu
> sterującego laserem dopuścił jego stosowanie przy wyższej
> prędkości zapisu i dlatego zmiana była możliwa przez prosty
> upgrade firmware.

Wiesz.... dyski seagate 40GB ma jeden talerz w środku i dwie głowice...
Ciekawe dlaczego używana jest tylko jedna głowica na jednej stronie tego
talerza....

Teoretycznie można by podmienić elektronikę i na dysk 40GB założyć
elektronikę
od 80GB.. zapewne wystąpią jakieś bad sektory na drugiej połowie ale z
pewnością
nie będzie to 50% drugiej strony talerza....

I to pytanie składam na ręce speców od odzyskiwania danych z komputera
Jakubowskiej :-),
Bo za bardzo nie uśmiecha mi się poświęcić 80GB dysk na eksperymenty....
:)))

ax