Re: Barracuda 7200.7 i RAID

Autor: axial (axial_at_poczta.onet_kropka_pl)
Data: Thu 11 Mar 2004 - 23:20:47 MET

Użytkownik "Kit" <adarpo.niespam_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Mam dwie Barrakudy B7 200GB. Dwa różne obecnie kontrolery RAID. Robiłem
RAID
> sprzętowy i soft pod W2K. Żaden z uruchomionych benchmarków nie wykazał
> przyrostu prędkości.
Może winny jest cache i optymalizacja dostępu do danych, która
działa niesynchronicznie na dwuch osobnych dyskach, albo wręcz
siada...

> Aktualnie dyski są już z danymi więc nie powtórzę eksperymentu. Co do
> racjonalności to wiem czego ograniczeniem to nie jest:
> - kontrolera bo inne dyski dawał szybszy wynik w raid 0
> - przepustowości szyny, tak jak wyżej,
> - obciążenia procesora bo dla raid wynosił mniej niż dla pojedyńczego
dysku,

"Wąskim gardłem" jest też sama szyna PCI...

> Wykres w HDTach'u wyglądał jak Himalaje. Normalnie wygląda jak równia
> pochyła. Dla 4 dysków w RAID jak scięta równia (limitacji przepustowości
> kontrolera, szyny, magstrali lub czegoś innego ogranicza go od góry). A
dla
> barracud jak piła do drewna.
> Osobiście więc obstawiam limitacje oprogramowania dysku.

A ja myślę że to może być cache...

W weekend będę miał 2 barracudy 80GB (8MB cache) to się pobawię z RAID
i sprawdzę :)

ax