Re: Dyski na zewnętrznym kontrolerze PCI

Autor: BrunoJ (brunojj_at_WYTNIJ.gazeta.pl)
Data: Fri 27 Feb 2004 - 10:47:03 MET

Rafal <bb26000_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> Dyski na zewnętrznym kontrolerze PCI
> bardzo głośny stuk ...
> czy takie zachowanie jest normalne ?
> dodam, że gdy dyski były podpięte na kontrolerze znajdującym
> się na płycie (BX) nic takiego nie występowało
czy normalne to nie wiem, ale mam rowniez plyte BX , kontroler
zewnetrzny (inny - ITE 8212F), maxtor 80GB/8MB cache.
Stuk wystepuje. Win2k.
Co wiecej dosc szybko zaczalem miec problemy z podnoszeniem systemu
po takim wylaczeniu (chkdsk, zwalki rejestrow). po obczytaniu newsow,
ale raczej zagranicznych, u nas nie bardzo ktos na taki temat pisal,
wychodzi na to ze istnieje mozliwosc ze system (plyta?) za szybko
wylacza prad, zanim zapisza sie wszystkie informacje z cache dysku
(generalnie wina troche kontrolera, ktory za szybko wysyla sygnal
ze dane sa zapisane). Jako obejscie problemu proponowano robienie reboota
a nie shutdowna. Zwroc uwage ze po reboocie, gdy wylaczysz kompa
podczas wczytywania biosow, odglosy sa inne. System dysk wylacza
sie bez pukniecia, po prostu normalnie.
U mnie takie wylaczanie spowodowalo glownie ze przestalem miec problemy
z systemem. Na odglosy zwrocilem uwage w zasadzie dopiero po Twoim
poscie.
Mam jeden taki dysk, wiec byc moze ten stuk nie byl dla mnie taki razacy
jak dla Ciebie. Ale faktycznie jest i moze niepokoic.

> Czy moje obawy są uzasadnione ?
nie mam pojecia. U mnie kontroler wygenerowal inne problemy,
o ktorych pisalem wyzej. Na IDE mam osobny dysk, zero problemow.

Przy okazji umialbys napisac czy przejscie z kontrolera
na plycie na zewnetrzny jakos zauwazalnie zwiekszylo wydajnosc/predkosc?
Nie tyle chodzi o testy, ale raczej o wrazenia z normalnej pracy.
Mozesz napisac na priv'a, bo to mocno OT, a nie chcialbym wywolac
zadnej wojenku grupowej. W szczegolnosci masz podobna konfiguracje,
wiec wlasnie Twoje uwagi beda dla mnie cenne.

pozdrawiam
Bruno