Re: Dyski na zewnętrznym kontrolerze PCI

Autor: Rafał (bb26000WYTNIJ_at_gazeta.pl)
Data: Fri 27 Feb 2004 - 21:09:33 MET

BrunoJ wrote:

> Przy okazji umialbys napisac czy przejscie z kontrolera
> na plycie na zewnetrzny jakos zauwazalnie zwiekszylo wydajnosc/predkosc?
> Nie tyle chodzi o testy, ale raczej o wrazenia z normalnej pracy.
> Mozesz napisac na priv'a, bo to mocno OT, a nie chcialbym wywolac
> zadnej wojenku grupowej. W szczegolnosci masz podobna konfiguracje,
> wiec wlasnie Twoje uwagi beda dla mnie cenne.

czas bootowania win98 :
na kontrolerach na płycie - 34 s
na zewnętrznych - 57 s
(liczę od pomentu pracy dysku, więc już po czasie zgłoszenia kontrolera
który tez trochę czasu zabiera)
czas jest dłuzszy pewnie dlatego, bo podczas bootowania widny
system ze 20 s się zastanawia (może szuka jeszcze jakiegoś
urządzenia ?)
trochę to denerwujące, ponieważ miało być szybciej ;-)

programy uruchamiają się w zasadzie tak samo szybko, no ...
może kobylasta gierka ciut szybciej

zwiększenie wydajności zauwazyłem jedynie podczas kopiowania
dużych 1 GB plików
na kontrolerach na płycie z dysku na dysk ustalony transfer
wahał się w granicach 7000-8000 kbytes/s
(testowane na TotalCmd 6.01)
na kontrolerze zewnętrzym transfer dochodzi do 15000-17000 kbytes/s
wszystko to testowałem na zapełnionych (do 60%) dyskach

a na XP ustalone transery dochodzą do 25000 kbytes/s
dziwne ...

w praktyce wydajność więc odczuwam jedynie podczas zabawy
z plikami DVD - np. z dzieleniem jednej płyty na dwie
ponadto pewien komfort daje mi to, że dyski sa na zewnętrznym
kontrolerze, a DVD-ROM i DVD-RW na tym na płycie.

moja płyta to Abit BX6/2 procek tualatin 1.1_at_1.4 na przejściówce
rocperos (czy jak tam ją zwał) 384 RAM

Rafał