Dyski na zewnętrznym kontrolerze PCI

Autor: Rafal (bb26000_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl)
Data: Thu 26 Feb 2004 - 11:57:41 MET

Dyski na zewnętrznym kontrolerze PCI

Powiesiłem dyski na zewnętrznym kontrolerze PCI CMD
Wszystko OK, ale jedna rzecz mnie niepokoi
mianowicie zachowanie dysków podczas zamykania sytemu (Win98)
parkowanie głowic jest bardzo głośne - występuje jeden ale
bardzo głośny stuk ...

i teraz pytanie
czy takie zachowanie jest normalne ?
dodam, że gdy dyski były podpięte na kontrolerze znajdującym
się na płycie (BX) nic takiego nie występowało

boje się, że kontroler podczas zamykania systemu popada w jakieś
nieustalony stan i podaje jakieś nieoczekiwany sygnał do dysków
(Maxtory 80GB i 60 GB) czego efektem jest ten głośny stuk.
Czy moje obawy są uzasadnione ?

Rafal