Re: Obudowy

Autor: .Peeter (peeter_at_nospam43.pl)
Data: Sun 22 Feb 2004 - 13:22:29 MET

*Kolu* wrote:
> Na całe szczęście z powodzeniem zrezygnować można z tych bocznych
> wentylków (wodotrysków), zwłaszcza że wyniki ich działania są
> wątpliwe, pomijając już fakt, że są dodatkowym czynnikiem hałasu (a
> ja chcę maksymalnie wyciszoną budę).

Na 5v go nie słychać. Kręci się na tyle wolno, że świstu nie powoduje,
a jednak zawsze coś daje...

> Jakiej firmy i jakości jest ten boczny wentylek, znajdujący się na
> standardowym wyposażeniu TX i BXa i w jaki sposób spowalniacie jego
> rpm?

TX/MX itp mają wentylatorek 80mm, u mnie jest firmowany przez Chiefteca
i muszę przyznać, że jest bardzo cichy na 5v. Podłączyłem go w ten sposób
poprzez zamianę kabelków we wtyczce molex wentylatora (mam 5 wentylatorów
tak podłączonych). W BXach jest podobno wentylator 90mm, niestety nic
o nich nie wiem.

> Na jakich wlotach powietrza zamontowane są filtry?

U mnie tylko na bocznym. Z przodu są dość szerokie grille, które
nawet skutecznie zatrzymują kurz, jeśli wentylator kręci się
wolno. Ogólnie na brud w budzie nie narzekam, brudzi się o wiele
mniej niż enlight, którego miałem wcześniej.

> Milo mi slyszeć, że zarówno ty (jako użytkownik TXa), jak i znajomy
> (użytkownik BXa) nie narzekacie na tylne okratowanie. Wyczytałem
> jednak, że te obejmy na wentylatory (stworzone zapewne z myślą o
> wygodzie instalacji), mogą przenosić drgania pracującego wiatraczka
> na obudowę.

A moim zdaniem one tłumią. Siedzą sztywno i pewnie, a są przecież
wykonane z dość miękkiego plastiku...

--
Pozdrawiam
Peeter