Re: Obudowy

Autor: Kolu (koluWYTNIJ_at_TOwp.pl)
Data: Sun 22 Feb 2004 - 13:11:33 MET

.Peeter wrote:

> Niestety nie miałem możliwości osobiście porównać BXa z moim TXem,
> ale znajomy, który ma BXa (srebrnego z niebieskim panelem, tego,
> ktory mi się tak podoba) narzeka, że boczna kratka powoduje spory
> świst powietrza. W mojej niestety to samo, taki już urok tego, ja
> spowolniłem wentylator i żadnego świstu nie ma. Na tylne kratki nie
> narzeka, z reszty też jest zadowolony. Ja również na TXa nie narzekam.

Na całe szczęście z powodzeniem zrezygnować można z tych bocznych wentylków
(wodotrysków), zwłaszcza że wyniki ich działania są wątpliwe, pomijając już
fakt, że są dodatkowym czynnikiem hałasu (a ja chcę maksymalnie wyciszoną
budę).
Jakiej firmy i jakości jest ten boczny wentylek, znajdujący się na
standardowym wyposażeniu TX i BXa i w jaki sposób spowalniacie jego rpm?
Na jakich wlotach powietrza zamontowane są filtry? Zdaje się, że jeden
znajduje się w lewej bocznej ściance. A jak jest z prawą boczną ścianką -
czy tam też jest? Czy na wlocie powietrza na koszyk na HDD też jest filtr,
czy też tylko zamonowany on jest na wlocie dolnego wiatraka?
Milo mi slyszeć, że zarówno ty (jako użytkownik TXa), jak i znajomy
(użytkownik BXa) nie narzekacie na tylne okratowanie. Wyczytałem jednak, że
te obejmy na wentylatory (stworzone zapewne z myślą o wygodzie instalacji),
mogą przenosić drgania pracującego wiatraczka na obudowę. Niektórzy nawet
rezygnowali z tego rozwiązania i dokonywali kombinowanego montażu
wentylatorków bezpośrednio do obudowy. Słowo kombinowany uzyłem tutaj
świadomie, gdyż ponoć zarówno w jednym, jak i drugim modelu budy nie da się
przymocować wentylatora bezpośrednio do obudowy z uwagi na brak okrągłych
otworów na śrubki. Jeśli się mylę, proszę poprawcie mnie.

> Imho wybór jest kwestią preferencji co do wyglądu i ceny.

Zgadza się. Jednakże różnica w cenie między MXem, a BX w zależności od
konkretnej linii designowej, waha się w przedziale 30-44 zł. Świadomie
jednak, we wcześniejszych postach, pominąłem aspekt finansowy, gdyż
oscylowanie tak drobną różnicą na poziomie 500 zł za obudowę, naprawdę nie
ma już większego znaczenia (bardziej bolesnego wymiaru niż sumaryczny
wydatek na to dobro).

Pozdr.,
Kolu