Re: problem z płytą główną?

Autor: marx (marekqwer_at_gazeta.pl)
Data: Sun 22 Feb 2004 - 04:43:40 MET

> kupiłem sobie jakiś czas temu używany komputer, a do niego dwie nowe
> sieciówki na realteku 8139. Płyta główna ma trzy sloty PCI, w których
> umieszczam dwie sieciówki i grafike. Niestety mam następujący problem:
> działać chce tylko jedna sieciówka - ta umieszczona w środkowym slocie
> (niezależnie od tego którą z posiadanych sieciówek włożę, gdyż obie są na
> pewno sprawne - sprawdziłem). Jeśli sieciówka jest włożona w brzegowy
slot -
> nie działa, niezależnie od tego, czy są włożone obie jednocześnie oraz do
> [...]
ja na poczatek bym sie upewnil czy nie ma konfliktow IRQ..mimo ze system
obslugiuje wspoldzielenie IRQ to jednak zawsze sie prowadze taka zasada:
karta tv i karta sieciowa MUSI miec zawsze "prywatne" IRQ...zawsze miale
mproblemy z sieciowkami (szczegolnie realteka) ktore z czyms dzielily
przerwanie

aha no i poza tym jesli to plyta na chipsecie VIA to nie zapominaj o
sterownikach do plyty