Re: problem z płytą główną?

Autor: viqq (viqq.WYTNIJ_at_gazeta.pl)
Data: Sun 22 Feb 2004 - 20:55:53 MET

> ja na poczatek bym sie upewnil czy nie ma konfliktow IRQ..mimo ze system
> obslugiuje wspoldzielenie IRQ to jednak zawsze sie prowadze taka zasada:
> karta tv i karta sieciowa MUSI miec zawsze "prywatne" IRQ...zawsze miale
> mproblemy z sieciowkami (szczegolnie realteka) ktore z czyms dzielily
> przerwanie
>
> aha no i poza tym jesli to plyta na chipsecie VIA to nie zapominaj o
> sterownikach do plyty

Jeśli chodzi o IRQ, to są różne (10, 11 i 5, przy czym, z tego co zauważyłem,
jeśli wepnę wszystkie trzy urzadzenia to 5 jest przypisywane grafice, a jeśli
tylko jedną sieciówkę, to wykorzystane są 10 i 11 dla sieciówki i grafiki)

Jeśli chodzi o sterowniki, to to wydaje mi się nie jest rozwiązaniem, bo
system docelowo bedzie stał na FreeBSD, które raczej obsługuje chipsety VIA,
a VIA myślę nie wydaje sterowników dedykowanych dla FreeBSD (nie wiem, może
dla Linuksa tak). Jeśli się mylę, to proszę o informacje.

Tak więc w dalszym ciągu proszę osoby, które znają rozwiązanie podobnego
proglemu, o wskazówki.

Dzięki i pozdrawiam,
viqquś.