Re: Proszę o radę odnośnie portu USB

Autor: rosak (hatespam_at_[CUT)
Data: Sun 15 Feb 2004 - 00:57:08 MET

Użytkownik " S" <skdk.SKASUJ_at_gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Mam komputer (weterana). Ma ponad 3 lata. Niestety nie ma w nim portu USB.

Bledne stwierdzenie. Port oczywiscie jest, nawet 2 (zawsze wystepuja
parami). Wyprowadzenie jest dokladnie pod gniazdem ATX, wyglada to m/w tak:

AT ATX
_ __
| | | |
| | | |
- --
          [] - port USB

> Kiedyś próbowałem go zamontować w serwisie komp. Gość męczył sie ponoć dwa
> dni z tym, w sumie go nie założył, bo tworzył konflikty???

Gosc byl lamerem, jak 99% serwisantow/sprzedawcow/informatykow w prywatnych
i nie tylko "firmach komputerowych". Konflikt tworzyl sie jedynie miedzy
jego kwalifikacjami a zajmowanym stanowiskiem sluzbowym.(tak na marginesie,
sam kiedys taka firme prowadzilem, zanim mnie armia dopadla).

> Mam pytanie, czy jest możliwe, że
> na mojej płycie, portu USB założyć nie można?

Nie, tak dla scislosci, portu sie nie zaklada bo on tam jest, zaklada sie
tylko wyprowadzenie, czyli sledzia z gniazdami, koszt od 5 zl, na Allegro
(kategoria: Komputery: Akcesoria: Przejściówki, śledzie, panele - uprzedzam
odpowiedzi - aktualnie nic nie wystawiam), do nawet 20 (!) w w/w "firmach".
(takie sledzie dolacza sie do wszystkich nowych plyt glownych, jako
dodatkowe gniazda poniewaz nowe plyty zazwyczaj maja 4 lub 6 portow, 2 z
tylu na stale a reszta opcjonalnie na sledziach, ciekawe ile sklepow dodaje
je faktycznie do nowych plyt, pytanie retoryczne)
Dodam jeszcze ze nie zawsze wystarczy poprostu podlaczyc sledzia, poniewaz
kazdy producent do plyty glownej dodaje takiego sledzia, sposob podlaczenia
moze sie roznic, co zauwazylem na kilku "antycznych" plytach. W takim
wypadku trzeba wziac instrukcje do reki, zobaczyc ktory pin co daje i
podlaczac pojedynczo. Z tego co widze w instrukcji tej plyty wnioskuje ze
jesli kupisz standardowego sledzia z 2 gniazdami USB (tylko takie sa) i
poprostu wlozysz wtyczke w plyte, to chocbys zrobil to na odwrotnie, zawsze
jedno gniazdo bedzie dzialac (ale tylko jedno, zeby dzialaly oba, musialbys
pozamieniac jeden rzadek, w odwrotnej kolejnosci podlaczania)

> Jesli zakładać, to jaki i za ile?

Odpowiedz powyzej.

> Rodzaj płyty głównej: Celeron-433A/32SD RAM/PR-BVC1B.
> Kartę graficzna ATI 3DRAGE IIC/4MB/AGP
> Karta dźwiękowa CRYSTAL-PINE TECH/ISA
> CAVIAR/6,4GB

Konfiguracja nie ma znaczenia, Twoja plyta to PROCOMP BVC1B. Znalezienie
instrukcji w pdf'ie zajelo mi jakies 2 minuty.

> Jeśli ktoś zna temat, proszę o radę, pozdrawiam.

Prosze bardzo :)
Pozdrawiam i zycze powodzenia.

rosak