Zastosowanie switcha a internet......

Autor: mhuzar (marhuz_at_zwm.punkt.pl)
Data: Fri 13 Feb 2004 - 10:03:48 MET

Mam możliwość otrzymania drugiego kompa P2 400 128 ram. Chciałbym żeby
pracował jako komputer do ściagania plików z sieci. I przez niego miałbym
dostęp do netu z mojego "normalnego" komputera. ( oczywiście po odpowiednich
ustawieniach, które znam ).
Jest tylko jeden problem - prądożerność. Chciałbym żeby "serwer" był
wyłączony kiedy np. nie ma nic ciekawego do ściągania. Ale jednocześnie
chciałbym mieć dostęp do netu z mojego zwykłego kompa.. I tu zrodził mi się
pomysł zastosowania switcha i profili sprzętowych ( ip, adresy MAC itp.).
Pytanie zasadnicze :
Czy można podłączyć kabel z netu do switcha, kabel z pierwszej sieciówki do
switcha ( odpowiedzialnej za dostęp do netu), kabel z drugiej sieciówki
serwera do switcha (odpowiedzialnej za komunikację z moim kompem), no i jako
czwarty kabel do switcha kabel do sieciówki z mojego kompa. No i oczywiście
czy po odpowiednich ustawieniach ma szansę to zadziałać ( zwłaszcza czy po
wyłączeniu serwerka bedę miał dostęp do netu )?. I ewentualnie czy jakiś z
tych kabli nie musi być skrosowany ?
Pozdrawiam
mhuzar