Re: Zastosowanie switcha a internet......

Autor: Witiia (KASUJwitiia_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 13 Feb 2004 - 10:13:13 MET

Dnia 2004-02-13 10:03, Użytkownik mhuzar napisał:

> Mam możliwość otrzymania drugiego kompa P2 400 128 ram. Chciałbym żeby
> pracował jako komputer do ściagania plików z sieci. I przez niego miałbym
> dostęp do netu z mojego "normalnego" komputera. ( oczywiście po odpowiednich
> ustawieniach, które znam ).
> Jest tylko jeden problem - prądożerność. Chciałbym żeby "serwer" był
> wyłączony kiedy np. nie ma nic ciekawego do ściągania. Ale jednocześnie
> chciałbym mieć dostęp do netu z mojego zwykłego kompa.. I tu zrodził mi się
> pomysł zastosowania switcha i profili sprzętowych ( ip, adresy MAC itp.).
> [...]

skrosowany musi być kabel łączący switche - ale często jest port UpLink,
który sam krosuje kabel.
Druga sprawa, to skąd masz internet? Czy dostawca pozwoli na to, byś
miał drugie IP. Jeśli nie, to wtedy będziesz musiał używać albo serwera,
który będzie routerem i będzie dawał sygnał do Twojego kompa, albo tylko
swój komputer. Nie będziesz mógl mieć podłączonych do sieci (do tego
samego switcha) jednocześnie serwera i swój komputer.

--
[ Witiia - gg 3154019 ]
# 1700+, K7S5A rev.1, 512 DDR, MSI FX5600 UltraII 128DDR