Re: Jaki plus z dobrej pamieci - ?

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukled_at_tlen.pl)
Data: Thu 12 Feb 2004 - 04:28:25 MET

Pamiętam jakby to było wczoraj jak Teo napisał:

> Co do podkrecania (nigdy sie jeszcze na ten temat nie wypowiadalem
> wiec teraz mam szanse)
> IMO na dluzsza mete nie oplaca sie. Agresywny overclocking naraza
> sprzet na duzy stres, za to overclocking ktory nie jest bardzo
> obciazjacy dla sprzetu daje male efekty w wydajnosci (co innego
> satysfakcja).

Agresywny czyli? Ja mam proca skręconego z 1600 na 2000. Karte z
275/275 ma 378/317. Czy to jest agresywne? A różnica wydajności jest
ogromna. Zwłaszcza w najnowszych grach (na przykład Prince of Persia).
Oczywiście w zastosowaniach pozagrowych różnica także jest widoczna
spowodowana 25% przyrostem taktowania. I naprawde ja sie w poważny
overclocking nie bawiłem:)

> Natomiast czy oplaca sie zjadaczowi chleba kupowac taki sprzet jak
> TwonMosy - IMO nie, te pamieci sa skierowane do bardzo waskiego
> segmentu w ktorym sa 2 typy ludzi - szaleni overclockerzy (entuzjasci
> i sportowcy), tacy ktorzy musza miec markowe i najdrozsze rzeczy.

Twinmosy to są jedne z najtańszych markowych pamięci. Maniak
overclockingu nawet by na nie nie spojrzał. Przynajmniej na te które
kolega Alan kupił:)

> Lubie przedstawiac wszystko na przykladach - To tak jakbym kupil
> sobie Ferrari 550 Maranello - tym samochodem jezdze do pracy i szkoly
> na codzien, rownie dobrze moglbym kupic najlepszego Mercedesa C270, a
> za reszte kasy mial bym na rope - w obu przypadkach mam samochod,
> ktory jest markowy laski moge rwac na oba ;] w przypadku Merca
> wygodny na dodatek - jednak fakt Ferari to dopiero fura ;]

Ferrari 550 Maranello - pamięci Twinmos za 179 zł
Mercedes C270 - pamięci noname za 163 zł

Ciekawe porównanie;] Zaczne podrywać laski na pamięci noname:P

--
# Łukasz Ledóchowski lukled_at_tlen.pl GG:503647
# Duron 2000MHz (10x200)