Re: Jaki plus z dobrej pamieci - ?

Autor: Teo (teo_at_no_prv.pl)
Data: Thu 12 Feb 2004 - 03:37:46 MET

"Alan" <nyna_at_cbpmgn.arbfgenqn.cy> wrote in message
> Chodzi mi tylko o walory uzytkowe. Czy sa one w ogole odczuwalne?
Od razu mowie ze nie overclockuje, ja downclockuje (maniak ciszy) ;]
Kupiles TwinMosy, ktore sa AFAIK robione po to aby wyciskac ostatnie poty z
kompa, jesli tego nie robisz to IMO kasa w bloto. Komp bedzie minimalnie
szybszy niz na pamieciach o gorszych parametrach CAS, mozliwe ze bedzie
mniej bledow w przetwarzaniu danych. Jedyna zaleta to wieczysta gwarancja -
pady pamieci zdazyly mi sie dwa razy na sprzecie ktory chodzil na
ustawiniach default - kosci jakies najtansze NoName - przegrzaly sie
(sticker sie stopil;])
Ja polecam kopowanie w miare markowych pamieci, mamy troszke wiecej pewnosci
i tez wieczysta gwarancje;]

> ale glowny problem jest taki ze nie wiem o ile dokladnie podkrecac i
> ktore wartosci dokladnie pozmieniac by to chodzilo stabilnie =)

Do poki nie dowiesz sie jak to robic to przeplaciles niestety :(

Jesli budujesz sprzet do podkrecania, nie mozesz isc na kompromis, w tym
przypadku popelniles dwa bledy.
#1 Mala obudowa (prawdopodobnie tez nienajlepszy zasilacz)
#2 Brak wiedzy na temat podkrecania - czyli w praktyce nie wykozystasz
potencjalu drzemiacego w twoim sprzecie (to czy sie oplaca czy nie to temat
na inna dyskusje - patrz nizej).
Oba mozna naprawic, ale wiaze sie to z kosztami.

Co do podkrecania (nigdy sie jeszcze na ten temat nie wypowiadalem wiec
teraz mam szanse)
IMO na dluzsza mete nie oplaca sie. Agresywny overclocking naraza sprzet na
duzy stres, za to overclocking ktory nie jest bardzo obciazjacy dla sprzetu
daje male efekty w wydajnosci (co innego satysfakcja). Od razu napisze, ze
nie do konca mam racje - patrz Thortony w ktorych cache dziala i chodza na
FSB 333 - czyli sprzet "wyzszej pulki" "zmuszony" do dzialania jako sprzet
"nizeszj polki", czy to ze wzgledow ekonomicznych (ew straty kaski
spowodowane podkreceniem takiego procka sa mniejsze niz uruchomienie nowej
linni produkcyjnej - producent i uzytkownicy na tym kozystaja) czy wad
produkcyjnych. Dot. to Radeonow 9500, 9800SE (szczegolnie Herculesa AIW
9800SE na ktorego ostrze sobie pazurki) i wspomnianych Thortonow. Natomiast
czy oplaca sie zjadaczowi chleba kupowac taki sprzet jak TwonMosy - IMO nie,
te pamieci sa skierowane do bardzo waskiego segmentu w ktorym sa 2 typy
ludzi - szaleni overclockerzy (entuzjasci i sportowcy), tacy ktorzy musza
miec markowe i najdrozsze rzeczy.
Lubie przedstawiac wszystko na przykladach - To tak jakbym kupil sobie
Ferrari 550 Maranello - tym samochodem jezdze do pracy i szkoly na codzien,
rownie dobrze moglbym kupic najlepszego Mercedesa C270, a za reszte kasy
mial bym na rope - w obu przypadkach mam samochod, ktory jest markowy laski
moge rwac na oba ;] w przypadku Merca wygodny na dodatek - jednak fakt
Ferari to dopiero fura ;]
Podsumowujac
Overclockin tak, ale sprzetu ktory zostal "okaleczony", a reszte zostawmy
entuzjastom i sportowcom.

Pozdrawiam i czekam na wypowidzi innych