Re: Wybor zapadl - mobo+cpu+ram

Autor: axial (axial_at_poczta.onet_kropka_pl)
Data: Wed 11 Feb 2004 - 21:18:33 MET

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości

> Poczytaj o Athlonie 64, a dopiero potem takie chore
> teorie twórz ;)
No właśnie czytałem....
To żadna rewelacja.... Nic poza prostym (i zarazem kosztownym)
poszerzeniem długości słowa do 64bitów nie dodano...
Obecnie nie ma problemu aby wykonać procesor np.128 bitowy,
problem nie leży w technologii ale w kosztach. Wiadomo: im mniejsza
struktura,
tym mniejszy odpad i uzysk z wafla.
AMD cienko przędzie, ostatnio leci na stratach, więc tonący "brzytwy się
chwyta".
Jakbyś poczytał dokładnie to, aby nie było spadku wydajności na 32bitach,
dodano
dość pokaźną pamięć cache... a to kosztuje, choć AMD wziął ten problem na
siebie...

> W kodzie 32-bitowym Athlon 64 osiąga wydajność P4
> o oznaczeniu takim jak ten Athlon lub wyższą. W kodzie
> 64-bitowym o jakieś 5% do 15% więcej. Żadnej emulacji
> tam nie ma -- kod 32-bitowy wykonywany jest całkowicie
> natywnie.
Właśnie 5-15% koszty produkcji rosną 2,5-krotnie, a efekt mizerny...
Nie ma jeszcze odpowiednich układów wspomagających 64 bity.
Nie ma oprogramowania, nie ma systemów operacyjnych,
a sam procesor to hybryda 32/64 bitowa.

> Są ludzie, którzy nawet po oberwaniu trzy razy dachówką w
> jednym miejscu nadal nie będą zmieniać codziennej trasy
> marszu...

Rozumiem uczniów kupujących Durony za kieszonkowe,
aby sobie pograć w Quake...
Ja pracuję, zarabiam nieźle i stać mnie na Intela,
bo nie kupuję procesora dlatego że jest tani ale dlatego że wydajny,
mam zaufanie do marki i NIGDY nie miałem z nim problemów
w przeciwieństwie do AMD...

ax