Re: Wybor zapadl - mobo+cpu+ram

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Fri 13 Feb 2004 - 09:58:24 MET

axial wrote:

> To żadna rewelacja.... Nic poza prostym (i zarazem kosztownym)
> poszerzeniem długości słowa do 64bitów nie dodano...

A czego Ty się spodziewałeś? Cudacznego i powolnego w
kodzie 16/32-bitowym Itanium w wykonaniu AMD? AMD
podążyło drogą Intela i ewolucyjnie rozbudowało procesor
klasy IA-32 o nowe możliwości -- to najrozsądniejsza
decyzja, jaką można było podjąć.

> Obecnie nie ma problemu aby wykonać procesor np.128 bitowy,
> problem nie leży w technologii ale w kosztach. Wiadomo: im mniejsza
> struktura,
> tym mniejszy odpad i uzysk z wafla.

Ale i tak końcowy układ nie jest chyba większy niż
Pentium 4 EE. A skoro produkcja Athlona 64 idzie pełną
parą, to firmie musi się to opłacać. IIRC jeszcze nie-
dawno nie byli w stanie zaspokoić wszystkich zamówień.

> AMD cienko przędzie, ostatnio leci na stratach, więc tonący "brzytwy się
> chwyta".

A ja niedawno słyszałem, że pierwszy raz od dłuższego
czasu AMD przyniosło zysk...

> Jakbyś poczytał dokładnie to, aby nie było spadku wydajności na 32bitach,
> dodano
> dość pokaźną pamięć cache... a to kosztuje, choć AMD wziął ten problem na
> siebie...

A co zrobił Intel w Prescotcie? Zmniejszył niby cache?

> Nie ma jeszcze odpowiednich układów wspomagających 64 bity.

Że co?!?

> Nie ma oprogramowania, nie ma systemów operacyjnych,

Że co?!?

> a sam procesor to hybryda 32/64 bitowa.

No i? Wolisz Itanium?

> Rozumiem uczniów kupujących Durony za kieszonkowe,
> aby sobie pograć w Quake...
> Ja pracuję, zarabiam nieźle i stać mnie na Intela,

Śmieszny jesteś :) Brzmi to mniej więcej tak "Kupiłem drogi
procesor tylko z powodów ideologicznych, to teraz muszę
przekonać świat, że nie jestem frajerem, a należę do elity
i ci, co zrobili dobry interes i kupili równie szybki procesor
znacznie taniej są gorszym gatunkiem".

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |