Re: DVD i TV-Out

Autor: Marek Tomczyk (tunol-ktory-nie-lubi-spamu_at_chelm.gda.pl)
Data: Sun 08 Feb 2004 - 19:36:22 MET

Użytkownik rem_at_s napisał:
> Z tego co piszesz Marku wynika, że należałoby podłączyć drugą kartę
> muzyczną. Mam jednak pewne obawy, gdyż niektóre płyty główne mają
> funkcję automatycznego wyłączania karty muzycznej zintegrowanej na
> płycie, gdy wykryją kartę dodatkową. Wtedy system automatycznie nie
> wykryję karty zintegrowanej.

A czy twoja płyta ma taką opcję? Spotkałem się w życiu z wieloma płytami
głównymi i żadna nie wyłączała automatycznie zintegrowanej karty
dźwiękowej. Co najwyżej zintegorwaną grafikę.

> Jeżeli chodzi o odtwarzacze DVD to jaki
> polecałbyś, który obsługuje takie funkcje jak kierowanie sygnału audio
> na drugą kartę muzyczną.

Hmm, dawno nie używałem windzianych plejerów, szczerze mówiąc w ogóle
nie mam windowsa na moim kompie, ale APAIR PowerDVD 3.0, którego mi
dorzucili do napędu miał taką opcję.

> Jeżeli chodzi o wyjście video, to myślę, że gdy
> znalazłby się program, który wysyła sygnał video (ale film DVD) na
> wyjście TV-Out, natomiast blokowałby wysyłanie sygnału video od gier
> (DirectX i OpenGL),

Nie nie, własnie odwrotnie. Radeony mogą wysłać overlay (czyli po ludzku
film) na TV, podczas gdy na monitorze robisz co innego co chcesz robić.

> Dlatego - jak napisałem w pierwszym poście -
> gdyby bezpośrednio z odtwarzacza DVD pociągnąć kabelek audio do
> wzmacniacza, to pewnie możnaby było coś z tego zrobić.

Nie da rady, kabelek audio z napędu służy tylko do cd-audio. DVD nie da
rady tym przesłać.

> jakieś uwagi co do mojego rozumowania to piszcie, a może wspólnie coś da
> się wymyśleć. Dużo pewnie osób ma jeden komputer w domu i chciałoby
> sobie oglądać filmy, a w tym samym czasie ich dziecko spokojnie mogłoby
> grać w swoje gry.

Wsadzasz drugą dźwiękówkę do kompa, i do niej podpinasz sprzęt audio
który ma grać dźwięki z DVD. W programie ustawiasz wyjście na tą własnie
kartę i dźwięk jest już załatwiony.

Zostaje obraz - nadal nie wiem jaką masz kartę graficzną więc nie moge
ci pomóc. Jeśli karta potrafi obsłużyć dwa niezależne obrazy to będize
proste. Jeśli nie to cóż... Albo czeka cię zakup karty która takie coś
potrafi zrobić, albo możesz dokupić drugą kartę graficzną na PCI z
wyjściem TV (chociażby jakieś ATI Rage`a), i za jej pomocą kierować
obraz na telewizor.

--
Pozdrawiam
Marek Tomczyk