Re: Bogus a ja Ci wierze

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukled_at_tlen.pl)
Data: Sat 07 Feb 2004 - 18:08:33 MET

Pamiętam jakby to było wczoraj jak Rafał napisał:

> Łukasz no i wporządku - zdarzają sie takie wypadki, masz racje. ale
> mnie chodzi o tą cala "nagonke". czytam grupe regularnie i widze co
> ludzie pisza i wychodzi mi na to ze albo maja jakaś manie albo za
> duzo pieniedzy

Mania? Za dużo pieniędzy? Dopłacić 50 lub 100zł za bezpieczeństwo to
nie jest wielki wydatek przy komputerze za 2000. Nagonka jest
uzasadniona, bo to jest już faktem, że tanie zasilacze są bardzo
zawodne. Znam mase przypadków w których wymiana zasilacza pomogła.
Obecnie żaden z elementów komputera nie jest tak zawodny jak
zasilacz... Co nie znaczy, że rozwiązaniem każdego problemu jest
wymiana zasilacza, ale baaardzo często to pomaga i nie należy sie
dziwić, że najczęstsza odpowiedzią na problemy sprzetowe jest polecenie
przetestowania komputera na lepszym zasilaczu.

Sam wymieniłem zasilacz bo poprzedni miał problemy z moim, niezbyt
wymagającym komputerem.

> albo sa to spece którzy wogóle wiedzą co to usenet
> wiec tu są. w kazdym razie komp to tak skomplikowana maszyna że
> WSZYSTKO w niej musi działać bez zarzutu a nie tylko zasilacz.

Działanie komputera jest składową poprawności działania poszczególnych
elementów. I zasilacz tutaj często zawodzi. A fakt, że u Ciebie pamięci
nie działały nie znaczy, że masz dobry zasilacz. Wystarczy jakiś skok
napięcia albo jakieś zwarcie i może Ci paść wszystko. Tutaj nie chodzi
o stabilną prace komputera bo rzeczywiście, często do stabilnej pracy
tani zasilacz wystarczy, ale np. mojemu kumplowi zasilacz nie spalił
komputera od tak sobie, było jakieś przepięcie i zakończyło sie tak jak
sie zakończyło. Nie słyszałem żeby ktoś miał takie problemy z
powszechnie uważanym za dobry zasilaczem.

Nikt na tej grupie nie każe wydawać setek złotych na zasilacz.
Wystarczy taki za 100 zł(Modecom 300W GT) do niewymagającej
konfiguracji.

> wyrazy szacunku

Pozdrawiam

--
# Łukasz Ledóchowski lukled_at_tlen.pl GG:503647
# Duron 2000MHz (10x200)