Re: na co zwrócić uwagę przy kupnie laptopa?

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.BezSpamu.pl)
Data: Sat 07 Feb 2004 - 18:16:56 MET

On Sat, 7 Feb 2004 18:06:55 +0100, Kuba Gach wrote:

[...]
> Hmm... to znaczy komputer będzie mi służył głownie jako narzędzie do pracy w
> środowisku windows/office i programach typu flash, adobe photoshop...

Fujitsu-Siemens mają -IMO- najlepsze matryce. Aczklowiek nie wiem, czy
LCD jest najlepszym wyjściem dla grafika...

> chcialbym tez żadnych problemów raz na jakiś czas zobaczyć na nim film...
> jeśli chodzi o gry to raczej w nie nie gram, ale wolałbym mieć świadomość że
> raz na miesiąc mogę włączyć sobie grę z dość dynamiczną grafiką i pograć.

Tu, to raczej kiepsko. Mobilne wersje ATI czy GF są słabsze od ich
stacjonarnych odpowiedników. No, ale jedno jest jasne - do gier nie masz
co wogóle myśleć o notebooku ze współdzieloną pamięcią RAM. Tylko
mobilny radek lub GF z wydzieloną pamięcią.

[...]
> Jeśli chodzi o to - proszę o radę na czym to polega bo widzę że to jest
> bardziej skomplikowane niż mi wytłumaczył znajomy - jak mam kartę która
> korzysta z RAMu to po prostu "zabiera" sobie tyle ile potrzeba do
> uruchomienia danej aplikacji....

Współdzielenie grafiki polega na tym, że z np. 512 MB RAM 32 zostaną na
stałe zablokowane na potrzeby grafiki. Masz zatem 512-32 = 480 MB do
dyspozycji.

To rozwiązanie występuje w tanich notebookach o wyposażonych w raczej
słabe układy grafiki, np SIS.

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak        sprocket_at_sys.BezSpamu.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!