Re: LCD - lepszy jeden 17-18" czy 2x15"

Autor: kyle (darek_kr_at_op.pl)
Data: Sat 07 Feb 2004 - 03:13:08 MET

> majac
>
> Ja mam eizo l557 i jest zadowolony jak cholera. 170 stopni karta
> widzialnosci. 25ms i kontrast 500:1. Ponadto dostajesz 5 lat gwar. na
> wszystko

tak, zastanawialem sie nad nim, ale z tego co gdzies wyczytalem ma on
matryce PVA wiec niezbyt nadaje sie do gierek mimo 25ms ;( natomiast 5 lat
gwar. to fajna rzecz :)

kolejny model nad ktorym myslalem to eizo L567. 25ms/400:1 i matryce IPS,
ale jego cena wykracza juz znacznie ponad 3kpln i nie wiem czy warto.

trzeci kandydat to iiyama ProLite H430. 25 ms / 500:1 i matryca rowniez IPS.
cena jest do przyjecia, parametry tez. jedyne co mi sie nie podoba to
gwarancja. co lepsze kawalki:
Roszczeniom gwarancyjnym nie podlegają następujące wady:
[...]
- redukcja luminancji oświetlenia tła paneli TFT podczas ciągłej
eksploatacji (ponad 10 godzin dziennie bez urządzenia ochronnego) <--
jakiego urzadzenia???????
- w przypadku paneli LCD: maksymalnie 0,0005% wyswietlanych punktów, np.
maksymalnie 4 punkty przy rozdzielczości 1024x768, jednak najwyżej dwa
punkty świetlne w centrumobrazu,
- wady punktów świetlnych (jeden punkt świetlny = punkciki
czerwony/zielony/niebieski obok siebie) w przypadku kineskopów, w których
ilość nie przekracza 6 punkcików, jednak dopuszcza się najwyżej jeden
wadliwy punkt świetlny w centralnej strefie kineskopu (50% powierzchni
roboczej).

jak sie to ma do gwarancji dawanej przez Eizo?

pozdr.
kyle