Re: kupuje kompa i sprawa zasilacza - czy to bedzie dzialac?

Autor: Bogdan S (bogdan_at_losthope.com.pl)
Data: Thu 05 Feb 2004 - 17:42:33 MET

Nie markowych zasilaczy padło mi już 4 - raz poszedł dysk, raz płyta główna.
 Więc moje zdanie wynika również z obserwacji.
--------
I znowu pewne uproszczenie - udowodnij niezbicie, ze to zasilacz spalil dysk
a nie odwrotnie.
Spalenie plyty glownej przez uszkodzenie zasilacza jest prawie niemozliwe ,
potwierdzalem ta opinie u najlepszych znanych mi elektronikow. I ja
sprawdzilem to nie cztery razy a cos ok 1000. Zreszta twoja opinie pOdwazyc
moze chociazby taka : "a u mnie 300W zasilacz codekena za 54 zl pracuje 1,5
raku bez awarii" . Wiesz ile widzialem kompow z spalonymi "markowymi"
zasilaczami- dziesiatki, a jaki jest stosunek ich sprzedarzy do "normalnych"
1do 3000 1 do 5000 - statystycznie te markowe pala sie kilka razy czesciej.
Konstrukcja i zasada dzialnia zasilacza impulsowego jest na tyle prosta,ze
niewiele rzeczy tam mozna zepsuc lub poprawic. Czesto spalenie kompa
przepisywane jest zasilaczowi i to tylko na podstawie wlasnego widzimisie.
Nie sprawdzasz jak nastapilo zwarcie, atomy z ktorego urzadzenia w nadmiarze
znajduja sie na "drodze" zwarcia. Piszesz ze zasliacz posadziel dysk bo TAK
CI SIE WYDAJE!! i nie potrafisz tego niezbicie dowiesc - wiec jest tylko
teoria. A ja mimo ,ze naprawiam ponad 1000 kompow rocznie nie widzialem
czesci spalonej z winy zasilacza.( jezli juz ,to najczesciej jest to wina
elektrowni). I co dziwne to tobie pada sprzet bo mi od czasu pierwszego
PC-ta z `90 roku jeszcze nie do tej pory nie padlo (puk puk)

Pomyslmy:
1. Czy drozszy zasilacz moze sie spalic - odp TAK
2. Czy istnieje mozliwosc spalenia elemntu w kompie porzez uszkodzenie
"markowego " zasilacza - odp TAK
3. Czy drozszy zasilacz zabezpieczy cie kompa przed zanikami i skokami
napiecie w sieci - odp NIE

Trzeba samemu troche policzyc, posprawdzac, jaki jest czas reakcji
zabezpieczen pprzieciowych a w jakim czasie przepiecia powstaje i dziala? od
czego zalezy moc zasilacza? jak zrobic aby zasilacz mial wieksza moc? Co tak
naprawde dzieje sie pradem pobieranym z zasilacza?

Zamiast kupowac zasilacz za 400zl ( a ktory w produkcji jest tylko 12 centow
drozszy) lepiej juz sobie kupic normalnego prawdziwego UPS-a.
No tu na grupie jest mnostwo "fachowcow" ktorzy na wszelkie dolegliwosc
kompa maja jedno lekarstwo - "zmnien zasilacz".
Czy to nie aby przesada. Rzygac sie juz chce tymi radami. A to, ze w twoim
pojedynczym przypadku cos pomoglo nie jest niestety regola.

Papa

Bogdan