Re: Problem z odczytem temperatury procesora

Autor: Sardo de Nunspa (sardo_at_sauron-nospam.pl.eu.org)
Data: Fri 23 Jan 2004 - 14:25:41 MET

Użytkownik Krzysztof Lis napisał, On 2004-01-23 10:31:
> Witam.
> Mam płytę GA-7VT600 1394. Wraz z płytą dostałem programik EasyTune4. Mam
> na niej Athlona XP 2500+ (Barton). Kupiłem wersję box, więc dostałem
> razem z nim jakiś wiatraczek, nie wiem jaki, bo jedynym jego oznaczeniem
> jest duża naklejka z napisem AMD :P W każdym razie wiatrak ma
> dwustopniową regulację obrotów, bo jak mocno pomęczę procesor słyszę
> wyrażnie jak rusza do akcji :) - zwykle kręci się cichutko.
> Tyle wyjaśniej, teraz problem:
> - EasyTune4 pokazuje mi przy dłuższym, dużym obciążeniu proca nawet do
> [...]

Witam

Widze ze to jest nie odosobniony przyklad Gigabyte i proca Barton 2500+
Mialem podobny problem, a wzasadzie mam co prawda temp nie tak wysokie
jak Ty, ale mialem do 60 st w idle i do 70 w stress po zmianie na
Zalmana temp sa nizsze. Takich rozbieznasci nie bylo we wskazaniach,
miedzy biosem a softem.

IMHO jesli masz nap na procu 1,65 to masz jak najbardziej poprawne, mnie
easytune wskazywal 1,72-1,74 co juz jest zawyzone (nie tylko u mnie
zaobserwowane GA 7-N400).
Sprawdz jak bios wskazuje, poobciazaj procesor i jak najszybciej
sprawdz, twardy restet (nie polecam, ale najszybsza metoda dostanie sie
do biosu) czy reboot.
Bios wskazuje temp z diody wiec moze byc troszke wyzsza umnie to jest ok
2 st, wez tez pod uwage ze CPU szybko straci temp po resecie czy
przerestartowaniu kompa.
Porownaj wskazania z np innymi programami.

Speedfan
Motherboard Monitor 5