Problem z odczytem temperatury procesora

Autor: Krzysztof Lis (ahmeni_nospam_at_tenbit.pl)
Data: Fri 23 Jan 2004 - 10:31:26 MET

Witam.
Mam płytę GA-7VT600 1394. Wraz z płytą dostałem programik EasyTune4. Mam
na niej Athlona XP 2500+ (Barton). Kupiłem wersję box, więc dostałem
razem z nim jakiś wiatraczek, nie wiem jaki, bo jedynym jego oznaczeniem
jest duża naklejka z napisem AMD :P W każdym razie wiatrak ma
dwustopniową regulację obrotów, bo jak mocno pomęczę procesor słyszę
wyrażnie jak rusza do akcji :) - zwykle kręci się cichutko.
Tyle wyjaśniej, teraz problem:
- EasyTune4 pokazuje mi przy dłuższym, dużym obciążeniu proca nawet do
68 stopni.
- Sandra2004 tym samym momencie odczytała o ok. 10 stopni mniej (z tego
samego czujnika oczywiście).
Z jednej strony przyszło mi do głowy że może się mocno grzać, bo płyta
podaje mu - o ile się orientuję - trochę zawyżone napięcie (1.65 V), ale
z drugiej stony 68 st. to przecież krytyczna już temperatura - w dodatku
wiatrak rusza do akcji dopiero kiedy temperatura przekroczy 65 czy 66
stopni (wg EasyTune'a), a on ma chyba swój termistor?
To któremu programowi mam w końcu wierzyć? Smaży mi się ten procek czy nie?

--
Pozdrawiam
Lisek