Re: Szkola Policealna

Autor: Marcin (no-one_at_n-spam.com)
Data: Tue 20 Jan 2004 - 21:44:17 MET

Witam

Użytkownik "PaVVcio" <Pavvcio_at_op.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Co mysliscie o szkolach policealnych o kierunku informatycznym?

Po pierwsze to lekko NTG bo na ta grupe to raczej jakbys
chcial studiowac elektronike.

> W przyszlyl
> roku mam mature i juz dzis mysle nad swoja przyszloscia. Watpie zebym sie
> dostal na studia inf,

Jak masz jeszcze ponad rok i bedziesz naprawde chcial
to przy przecietnych zdolnosciach jestes w stanie
nauczyc sie na tyle, by zdac egzaminy.

> czy taka szkola policealna to dobre przygotowanie na
> pozniejszy start na uczelni.

Raczej nie. Skupiaja sie tam na obsludze PC a matematyka
i ewentualnie fizyka to raczej dodatek. A na egzaminach na studia
sa egzaminy z matematyki. Czasami z fizyki.
Troche lepiej w szkolach pomaturalnych.
Ale jak masz mature to lepiej isc od razu na politechnike czy uniwerek.
Dopiero jak sie nie dostaniesz to do pomarutralnej.
Jezeli nie zdasz matury to zostaje tylko policealna.

Ale zalezy co chcesz robic?

Informatyka obecnie jest to taki termin, ktory znaczy
coraz mniej.

Ja sobie dziele informatyke na 2 kategorie:
- prawdziwa informatka
- informatyka zakladowego

Szkoly poliecalne to ksztalca raczej nie informatykow
a 'informatykow zakladowych'.
Czyli taki pan(i) co to Windowsa zainstaluje, przy wordzie pomoze,
polaczenie z Internetem skonfiguruje, jakas stronke w HTMLu
zrobi (najlepiej w edytorze graficznym), itp.

W zasadzie nie ma to nic wspolnego z informatyka.

Informatyka prawdziwa jest w zasadzie tylko na uniwerkach
i politechnikach oraz w kliku prywatnych szkolach w Polsce.
Tutaj sie zajmuja algorytmami, programowaniem, projektowaniem
itp.
To wcale nie znaczy, ze kazdy po polibudzie czy uniwerku
bedzie lepszy od kogos po szkole 'policealnej'. Ale
przecietnie tak jest;)

Do ktorej z tych dwoch grup chcialbys sie zaliczac?
Pisales kiedys samodzielnie jakies programy
(chociaz skrypty BASHa)?

Wybieraj uwaznie.
O ile chcesz poznac informatyke to unikaj szkol
typu "marketing, zarzadzanie i informatyka".

IMHO wlasciwsza grupa to pl.comp.programming

Pozdrawiam

Marcin