Re: Radeon 9100 i Athlon 1800 a wydajność

Autor: szpon (szpon_at_nospam-gazeta.pl)
Data: Fri 16 Jan 2004 - 02:26:09 MET

Niejaki(a): marcin z adresu <bartleby_at_nospam_gazeta.pl> napisał(a):
> -------------------------
> Owszem trzeba i to nie 128 tylko około 1GB żeby grać w nowe gry i nie
[...]
Wymagania Americas Army Special Forces (v2.x):
- wymagane procesor 1.3GHz, zalecane 2.0GHz lub Athlon 2000+ (RAM min.
256, zalecane 512)
- wymagane grafa 64MB, zalecane 128MB (oczywiście wymagane T&L)

1) Miałem GFMX440 128MB grałem, czekałem ok. 5 minut do momentu aż można
było grać normalnie.
2) Mam R9100 64MB, wymiana nastąpiła jakieś 3h od ostatniego grania na
GF4MX -> od tego czasu czekam ok. 20 minut aż przestanie mi czytać z
dysku żeby dało się normalnie grać. Fakt, że płynność animacji jest
większa na Radeonie niż na GF4, ale na uzyskanie pożądnych wyników
(pozwalających na normalne granie) na Radeonie czekam 20 minut. Nic nie
było zmieniane, poza kartą graficzną.

a) Przez 3h dysk nie mógł się tak zfragmentować - tymbardziej, że
codziennie po 3 am włącza się defragmentacja
b) Próbowałem różnych ustawień w tym tych najbardziej kiepskich
graficznie - to samo
c) Nic nie instalowałem od bardzo dawna
d) Od 8 lat zajmuję się programowaniem (profesjonalnie, bo ogólnie to
już mam 12 lat programowania za sobą) - takie rzeczy jak Windows,
WinAPI, Direct3D, rejestr, oraz struktura zapisu danych na dysku - znam
na wylot (w czasach DOS'a bywało, że musiałem pisać programy zapisujące
konkretne dane w konkretne obszary dysku).

Mało która gra ma tak szczegółową grafikę jak Americas Army i jej mapa
SF Hospital.

e) Jak się ma 128MB RAM na karcie grafiki, to o co najmniej 64MB mniej
RAMu komputera zajmują tekstury i dane Z albo W Bufora. Zauważ też, że
dane w pamięci karty sa kompresowane, natomiast dane przenoszone na
pamięć operacyjną - już nie. Dane grafiki (tekstury, dane Z lub W
bufora) w RAMie zajmują 2-4 razy więcej niż w VRAMie. Czyli te brakujące
64MB przekłada się na ok. 200MB zwykłej pamięci RAM. Na tym polega te
dłuższe doładowywanie się mapy w grze. I dlatego mówię, że kupowanie
kart 128MB jest jak najbardziej uzasadnione.

--
Piotr Slawinski
Wersja testowa zaawansowanego edytora HTML, JS, PHP (i inne) + retusz