Re: Radeon 9100 i Athlon 1800 a wydajność

Autor: marcin (bartleby_at_nospam_gazeta.pl)
Data: Fri 16 Jan 2004 - 01:59:19 MET

> A teraz od innej strony: im więcej RAMu ma grafika, tym mniej RAMu
> systemowego potrzeba na tekstury. Czasy gier potrzebujących 64MB dawno
> minęły. Teraz trzeba mieć 128MB minimum.
-------------------------
Owszem trzeba i to nie 128 tylko około 1GB żeby grać w nowe gry i nie na
karcie tylko normalnie w kompie ! Kompletnie ci się pomieszało co jaką
funkcję spełnia w kompie i stąd te herezje opowiadasz.
Zwalnia ci gra - zmieniasz sprzęt na szybszy , tnie się - dokupujesz ramu .
I jeszcze cos , 20 minut dogrywania z dysku ?? Co ty za pamięć masz że to
tyle trwa 66MHz i dysk ATA33 ? To że gry się tną jest spowodowane niedoborem
pamięci operacyjnej a 128 na karcie owszem jest OK ale do tak zasadniczych
różnic nie ma prawa dochodzić. Rozumiem że zmieniłeś MXa na 9100 więc dobra
rada , pobaw się konfigiem komputera , zrób format i poinstaluj wszystko od
nowa bo wyraźnie masz coś nie tak , u mnie na 9100 512MB 333MHz ramu i XP
2000+ dało się pseudo normalnie grać w Dooma a to przecież nie jest nawet
beta wersja , i szła ci lepiej na MX bo była zoptymalizowana na targi cebit
pod jednego prezentacyjnego kompa właśnie na NVIDIA. Od momentu kupna R9100
do jego sprzedaży wynik w 3dmarku zmienił mi się o ponad 2000 3dmarków ,
tyle czasu potrzebowałem na połapanie się jak poprawnie zadbać o sterowniki
i właściwą konfigurację kompa pod radeona.

marcin