Re: Pasty termoprzewodzące

Autor: Sander (ROT13_fnaqre3_at_tnmrgn.cy_ROT13)
Data: Sat 10 Jan 2004 - 02:51:36 MET

Użytkownik "kamil51" <"kamil51x"@\"ANTY_SPAM\"gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:btn7vo$jcr$1_at_inews.gazeta.pl...

> Po pierwsze to słyszałem, że są ich dwa rodzaje [nie znam sie
> dokladnie]:

Jest więcej. Pasty mają różne domieszki, różny skład.

> a) biala;
> b) srebrna (chyba ze srebra to ona nie jest?).

Zawierają 70-82% srebra o czytości 99.9%

> W którą z nich lepiej zainwestować?

W zależności od potrzeb, np.:
Arctic Silver III, II, OCZ Ultra II Premium Silver Compound

> Słyszałem różne opinie, głównie
> taka, że srebrna jest droższa, ale i lepsza.

Dokładnie.

> Od pewnego sprzedwacy w
> sklepie słyszałem, że biała jest lepsza, ponieważ srebrna przewodzi nie
> tylko ciepło ale także prąd, co może spowodować zwarcie.

W przypadku AMD ma to znaczenie.

> Pastą zamierzam wysmarować Celerona 2000 i trochę go podkręcić.

Dlazego tylko trochę ? ;) To po co Ci dobra pasta ? :)

> Zakupiłem też alternatywny cooler, aluminiowy, ale z regulacją obrotów i
> generalnie lepszy od standardowgo.

Aluminium nie przewodzi zbyt dobrze ciepła:
lamda pasty to ok: 1.0 - 8.0 W/m°K , a dla metali:
Srebro - 418 W/m°K
Miedź - 397 W/m°K
Złoto - 297 W/m°K
Aluminium - 221 W/m°K

> Ma ktoś doświadczenia w tej dziedzinie?

Nie ;P

--
[ SANDER | ABIT IC7 + P4 2.4C @ 3.00 + CNPS7000A-Cu + 1024MB PC3200 ]
[ Iiyama Pro450 + GF2Ti 64MB 270/450 & Creative SBLive + 4 Speakers ]