Re: Problem z SPDIF-OUT (coaxial) na Gigabyte GA-7VA

Autor: lazik_s (spamtrap_s_kizal_at_gazeta.pl)
Data: Fri 09 Jan 2004 - 03:35:17 MET

 Witam wszystkich grupowiczów pl.comp.pecet!!!

Pewnego dnia, a było to w czwartek popołudniem, Adam napisałeś na
pl.comp.pecet coś takiego:
> Mam plyte Gigabyte GA-7VA ze zintegrowanym ukladem dzwieku VIA
> (3059) i kodekiem AC97 ALC650.

A ja mam 7VAXP.

> Podpialem sledzia z wyjsciami cyfrowymi (coaxial i opytczne) do
> konektora SPDIF-OUT na plycie. Od wyjscia coaxial na sledziu
> poprowadzilem sygnal do amplitunera (Philips LX700).

Czyli dobrze!

> Kabel to na razie zwykly audio cinch-cinch, ale z zewnetrznym
> odtwarzaczem DVD spisywal sie bardzo dobrze.

No to teraz zupełnie zgłupiałem. Co chcesz osiągnąć podpinając
cinch'ami kompa pod amplituner? Czy z dobrych wyjść poprowadziłeś
kable z kompa do ampli? Jak w ampli podpiąłeś kabel? Bo jeżeli wpinasz
wtyczki do ampli do normalnego wejścia to nie oczekuj że ci DD będzie
grał. Wybierz w ampli odpowiednie wejście dźwięku. Przez cinch napewno
nie coaxial/optical tylko to z oznaczeniami gdzie wpinasz kabel w
ampli!!

> O ile poprzez wyjscie spdif amplituner bardzo dobrze dziala z tym
> DVD,

Zazwyczaj tak jest że amplituner to posiada wejście spdif a nie na
odwrót, chociaż zapewne są wyjątki.

> to z omputerem juz nie chce. Po prostu amplituner nie odbiera chyba
> zadnego sygnalu.

Powód jest prozaiczny. Źle wpinasz kabel!!! Sprawdź następująco:
[7vaxp + ampli ONKYO] SOA#1 łączysz ampli ze śledziem poprzez
coaxiala. W oprogramowaniu musi ci wszystko wykrywać!! W ampli
wybierasz sygnał z odpowiedniego wejścia cyfrowego (u mnie jest 4 więc
piszę tak na wszelki wypadek). Puszczasz zwykłą muzę (powinno
przynajmniej już coś buczeć w głośnikach). Dźwięk jaki tam masz
ustawiony, ale nie DD tylko np 5ch, czy jakiś inny emulowany przez
ampli. Może byś nawet stereo. Odpalasz PowerDVD lub czego tam używasz
i w ustawieniach musisz poustawiać jaki ma dźwięk dawać. Starcik filmu
i na lcd ampli musi być DD. Jak nie ma to coś rąbiesz. Jeżeli
wcześniej także nie było dźwięku to zupełnie coś zrąbałeś. Poszukaj
dokładnie na płycie gdzie wpina się końcówkę/i od śledzia.

> W oprogramowaniu sterującym (AC97 Audio Configuration) mam ustawione
> S/PDIF-Out na "Output digital only". "Output digital and analog" tez
> nie dziala.

I teraz się zapytam rozróżniasz "output digital only" a kabel chinch?
Zupełnie nie wiem jak to wykombinowałeś żeby tak to zadziałało.

> Po prostu cisza.

Niestety wobec twojego opisu mówię partolisz coś na całej linii! Teraz
nawet podejrzewam, że mogłeś nawet źle śledzia do płyty wpiąć.

> Konfliktow brak, system to Windows 2000. W mixerze SPDIF jest
> niekatywny (ustawiony na sztywno do połowy - nic nie mozna zmienic).
> Mam najnowsze sterowniki ze strony Gigabyte.

Tu nie pomogę bo nie pamiętam dokładnie jakie ustawienia w software
powinny być aktywne a jakie nie.

> Jak juz powiedzialem, amplituner i kabel dzialaja poprzez spdif
> coaxial bardzo dobrze, wiec to na 100% wina komputera.

Przepraszam ale wspomniałeś że coaxial działa ale z DVD a nie z
kompem, a to na samym początku sprawdź czy coaxial z kompem gada.
Zresztą w sterach jest tak ładnie wszystko opisane co gdzie podłączyć
nawet przez cinch że nie mam pojęcia jak można źle połączyć? RTFM

--
Pozdrowienia,
 lazik_s    mailto:nick_at_poczta.gazeta.pl -- PGP KEY ID:0x4BF8D316 --