Problem z SPDIF-OUT (coaxial) na Gigabyte GA-7VA

Autor: Adam Zeinowski (adamzen_at_wp.pl)
Data: Thu 08 Jan 2004 - 15:45:18 MET

Witam.

Mam plyte Gigabyte GA-7VA ze zintegrowanym ukladem dzwieku VIA (3059) i
kodekiem AC97 ALC650.

Podpialem sledzia z wyjsciami cyfrowymi (coaxial i opytczne) do konektora
SPDIF-OUT na plycie. Od wyjscia coaxial na sledziu poprowadzilem sygnal do
amplitunera (Philips LX700).

Kabel to na razie zwykly audio cinch-cinch, ale z zewnetrznym odtwarzaczem DVD
spisywal sie bardzo dobrze.

O ile poprzez wyjscie spdif amplituner bardzo dobrze dziala z tym DVD, to z

omputerem juz nie chce. Po prostu amplituner nie odbiera chyba zadnego sygnalu.

W oprogramowaniu sterującym (AC97 Audio Configuration) mam ustawione S/PDIF-Out
na
"Output digital only". "Output digital and analog" tez nie dziala. Po prostu

cisza.

Konfliktow brak, system to Windows 2000. W mixerze SPDIF jest niekatywny
(ustawiony na sztywno do połowy - nic nie mozna zmienic). Mam najnowsze
sterowniki ze strony Gigabyte.

Jak juz powiedzialem, amplituner i kabel dzialaja poprzez spdif coaxial bardzo
dobrze, wiec to na 100% wina komputera.

Z gory bardzo dziekuje za pomoc.

     archiwum i przeszukiwanie newsów
        http://www.polnews.pl