Re: DD a Asus a7n8x deluxe

Autor: lazik_s (spamtrap_s_kizal_at_gazeta.pl)
Data: Fri 09 Jan 2004 - 03:49:57 MET

 Witam wszystkich grupowiczów pl.comp.pecet!!!

Pewnego dnia, a było to w piątek nocą, MarkX napisałeś na
pl.comp.pecet coś takiego:
> [...] /Wyciętych linii: 10/
> Chodzi mi o to , czy w obu przypadkach bedzie to pelne dolby
> digital, czyli 6 niezaleznych kanalow?

Jeżeli chodzi o specyfikację to tak.

> Jezeli tak ,to dlaczego opcja dolby digital uaktywnia sie dopiero
> jak zaznacze ,ze glosniki sa podpiete poprzez Digital Output.

Bo dureń który pisał sterowniki nie nazwał tego coaxial/optical
output czy jak tam jeszcze poprawnie by było.

> Dlatego caly czas wnioskuje ,ze jak podepne analogowo ,to nie bedzie
> to pelne dolby digital ,bo ta opcja jest nieaktywna (szara). Czyzby
> na analogu bylo dostepne tylko Dolby Surround?

A w jakim standardzie puszczasz dźwięk? Jeżeli myślisz że mp3 stereo
da ci DD gdy masz w sterownikach tak zaznaczone/czy ci to się
wyświetla to się grubo mylisz. Dźwięk po podłączeniu 6 głośników do
odpowiednich wyjść z kompa poprzez tzw analog da ci DD gdy uruchomisz
np PowerDVD + film w DD. Jeżeli włączysz np dźwięk stereo to na
głośnikach co najwyżej usłyszysz jakąś jego modyfikację do standardu
DD (np Dolby Surround, 5ch stereo czy jakieś inne modyfikacje
standardu stereo). Nawet przy wyświetlanym czy odszarzonej opcji
Digital Output na twoich sterach jeżeli puścisz dźwięk stereo to nie
otrzymasz słyszalnego standardu DD tylko co najwyżej pseudomodyfikację
standardu stereo do obsługi 5+1.

--
Pozdrowienia,
 lazik_s    mailto:nick_at_poczta.gazeta.pl -- PGP KEY ID:0x4BF8D316 --