Re: wyciszenie komp'a

Autor: .Peeter (peeter_at_nospam43.pl)
Data: Thu 08 Jan 2004 - 18:58:34 MET

*smgtom* wrote:
> Chyba nie.

Można bez lutownicy, jeśli wentylatorki są podłączane do wtyczek
molex. Wystarczy tylko zamienić miejscami kabelki 5 i 12v,
lub zamiast masy podlaczyc 5v...

> Ja bym proponował zakupić i wymienić sobie wszystkie wiatraczki na
> takie z łożyskiem kulkowym (One chyba sącichsze)

Nie są. Łożysko kulkowe w 'średniej' klasy wentylatorach jest
głośniejsze od ślizgowego... Najlepsze wentylatory to te najtańsze,
pod warunkiem, że się od razu porządnie nasmaruje łożysko i obniży
napięcie. Mam 5 takich wentylatorów, wszystkie na 5v i komp jest
cichy, jedyne co słyszę, to 1600-1700obr w zasilaczu (grr!),
reszta się zlewa w delikatny szum...

--
Pozdrawiam
Peeter