Re: RAID vs SMART, oraz drukarka

Autor: BrunoJ (brunojj.WYTNIJ_at_gazeta.pl)
Data: Tue 06 Jan 2004 - 15:02:37 MET

> Tak na oko, chyba nie jest mozliwe odczytanie informacji SMART z dyskow
> podlaczonych przez kontroler RAID. Np. jezeli podlaczysz sobie kilka dyskow
> jako jeden logiczny to w jaki sposob program ma odczytac takie dane,
> musialby miec dostep do wewnetrznych mechanizmow kontrelara, a to jest
> chyba niemozliwe i bez sensu bo przeciez chodzi o to zeby podlaczone
> dyski byly widoczne jako jeden. Wiec chyba musisz sie pogodzic z brakiem )
no wszystko fajnie, ale ja obecnie mam tylko jeden, a tryb raid
jest wylaczony. Nawet do takiego kontrolera moge podpiac kilka
dyskow bez raid'a.
Mozliwe to jest na pewno. Poza tym na logike wydaje sie ze nie powinno byc
problemem widzenie fizycznych dyskow w innej ilosci niz dyski logiczne.
Pytanie tlyko czy to jest kwestia drivera producenta, czy tez niezalezne
programy moga/bede uzupelniac swoj soft o obsluge takich kontrolerow,
nawet jesli bios kontrolera nie podaje do systepu poprawnych danych.

Zly troche jestem , bo chcialem zwykly kontroler, ale nie mieli
i dostalem raid'a na zapas (nie wykorzystuje i nie mam w planie).
A teraz okazuje sie ze to wcale nie jest lepiej tylko gorzej :(

pozdrawiam
Bruno