Re: RAID vs SMART, oraz drukarka

Autor: Tomeks (tsztelak[nospam)
Data: Tue 06 Jan 2004 - 13:16:47 MET

> 1. Mam dysk maxtora 80GB podpiety przez zewnetrzny
> kontroler RAID na ITE 8212 (oba ATA133).
> Nie udalo mi sie znalesc zadnego programu ktory
> umialby odczytac informacje z monitoringu SMART
> (a troche ich na sciagalem...). Tak przy okazji jakis
> kod do ActiveSmarta moze ? ;-)
> Czy i jaki program moglby sobie z tym poradzic?
> Czy po prostu trzeba sie pogodzic ze SMARTa nie ma?

 Tak na oko, chyba nie jest mozliwe odczytanie informacji SMART z dyskow
 podlaczonych przez kontroler RAID. Np. jezeli podlaczysz sobie kilka dyskow
 jako jeden logiczny to w jaki sposob program ma odczytac takie dane,
 musialby miec dostep do wewnetrznych mechanizmow kontrelara, a to jest
chyba
 niemozliwe i bez sensu bo przeciez chodzi o to zeby podlaczone dyski byly
 widoczne jako jeden. Wiec chyba musisz sie pogodzic z brakiem )

 Pozdrawiam

ps.
Sorki Bruno, niechacy poszlo na priva.