Re: RAID vs SMART, oraz drukarka

Autor: BrunoJ (brunojj.WYTNIJ_at_gazeta.pl)
Data: Wed 07 Jan 2004 - 15:15:42 MET

> 1. Mam dysk maxtora 80GB podpiety przez zewnetrzny
> kontroler RAID na ITE 8212 (oba ATA133).
> Nie udalo mi sie znalesc zadnego programu ktory
> umialby odczytac informacje z monitoringu SMART
no dobra, zalozmy ze to mamy wstepnie zalatwione (odmownie ;)

> 2. Nie udalo mi sie zmusic do pracu drukarki Epson Color 300.
> Mam odpowiednie drivery (win2k), system nie wykazuje zadnych
> bledow, jednak zamiast normalnych wydrukow otrzymuje
> jakies pseudoascii, cos typu komendy sterujace.
to jeszcze w temacie drukarki:
zapuscilem wydruk bezposrednio do portu z dosa 6.20
wydruk pliku i liste plikow z systemu. Znowy ze dobrego kompa
wyszlo jak trzeba (prawie), a z mojego wyszly znaki sterujace,
ale pomiedzy nimi wyraznie przewijaja sie teksty (zawartosc
plikow, nazwy plikow z listingu). Za to wszelkie taby, entery itp
zostaly juz zkaszanione, nie ma rowniez cyfr (dir podaje date
i wielkosc pliku). Teraz wyrazniej juz widac ze jest to temat
plyty glownej jako takiej, ale pytanie: padniety port czy cos z biosem?
Smaczku dodaje fakt ze transmisja rownolegla po kablu chodzi bez
problemow (ale tam sa tylko 4 bity...)
Ciekawi mnie to juz czysto teoretycznie, czy jest jakies sensowne
uzasadnienie takiego nie/dzialania portu...

pozdrawiam
Bruno