Re: Spaliłem 2 nowe zasilacze Chieftec 360 W. [długie]

Autor: Sniper (sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 06 Jan 2004 - 12:07:40 MET

Użytkownik "dymek" napisał:

> Jesli zaplaciles 230 za DF to rzeczywiscie tanio bo np.
> wlasnie u nich tyle kosztuje z jednym wentylatorem.

Udało mi się rozwikłać tajemnicę niskiej ceny. Po zasilacz
pojechałem na giełdę, znalazłem ten który mnie interesuje i
przystąpiłem do negocjacji. Na pytanie czy dostanę fakturę,
sprzedawca odpowiedział, że nie ma możliwości technicznej (brak
drukarki) i zaproponował mi przesłanie jej pocztą, albo samodzielną
wizytę w ich sklepie. Postanowiłem pojechać do sklepu
(zrezygnowałem z zakupu na giełdzie), gdzie na wejściu
poinformowałem sprzedawcę, że przysłano mnie z giełdy po zasilacz.
Sprzedawca bez namysłu wystawił cenę 230 zł. Wczoraj wieczorem
przeglądałem cennik sklepowy i giełdowy tejże firmy i dopiero wtedy
zauważyłem, że w sklepie zasilacz jest droższy - kosztuje dokładnie
249 zł.

> Jedna ciekawa rzecz to napiecia o ktorych pisales. U mnie bylo
> odwrotnie po wymianie napiecia znacznie wzrosly, nawet ponad
> wartosci znamionowe czyli tak jak byc powinno przy stanie niemal
> jalowym.

Ale ja nie napisałem, jakie były dokładnie, tylko że były gorsze
niż miałem na Codegenie (nie porównując już do Seasonica).
Największy rozrzut miałem na linii +12V (od 12,5V aż do ok. 12,9V).
Pomiar multimetrem był identyczny, więc płyta nie robiła
przekłamań. Linia +5V oscylowała w granicach 5,2V - 5,3V, a +3,3V
miało coś koło 3,5V. Dlatego właśnie myślałem, że dopiero po dużym
obciążeniu zasilacz "pokaże pazurki".

> Czy zagladales do srodka? Jestem ciekaw, w ktorym miejscu sie
> palil.

Nie, nie zaglądałem - gwarancja przecież w takim przypadku jest
najważniejsza.

--
                        Pozdrawiam, Sniper