Monitor LCD a sprawa zdrowia ??

Autor: Jarocki (jaro735_at_NO.SPAM.op.pl)
Data: Tue 27 Jan 2004 - 18:47:18 MET

Witam

Ostatnio miałem przez tydzień bóle głowy (w części potylicznej) i zawroty
głowy - lekarz stwierdził, że to od kompuitera
(a dokładnie monitora CRT)!

Postanowiłem zadbać o swoje zdrowie i kupić panel LCD.............Stoje
przed wyborem kupna monitora LCD 19 ", dlatego mam pytanie:

Jakie parametry monitora LCD są najważniejsze dla zdrowia (nie tylko oczu)?

czas reakcji??

odświeżanie ?? prawie wszystkie mają 75 Hz (a zdaje się, że za "zdrową"
częstotliwość uznaje się 85 Hz ; 85 ma rzadko który)

może jakieś inne parametry (kontrast, jasność)??

Gdzie znajdę jakiś artykuł na tematy związane ze zdrowiem, odnośnie
użytkowania LCD ?

Z góry dziękuje za pomoc !!

--
Pozdrawiam