Re: Monitor LCD a sprawa zdrowia ??

Autor: Pawel_sm (Pawel_sm_at_poczta.onet_usun_to_.pl)
Data: Thu 29 Jan 2004 - 12:23:58 MET

> Ostatnio miałem przez tydzień bóle głowy (w części potylicznej) i zawroty
> głowy - lekarz stwierdził, że to od kompuitera
> (a dokładnie monitora CRT)!

Z tego co slyszalem i sam zaobserwowalem. Najbardziej meczace (nie mowie tu
o roznych promieniowaniach itd. od CRT) jest miganie obrazu, co w monitorach
LCD poprostu nie wystepuje.

>Gdzie znajdę jakiś artykuł na tematy związane ze zdrowiem,
>odnośnie użytkowania LCD ?

Nie wiem gdzie... ale jezeli chodzi o monitory wszelkiego (chociaz rowniez
np. czytanie gazety) dla oczu jest meczace dlugotrwale patrzenie sie w ten
sam punkt czyli np. co jakies pol godziny dobrze jest sobie zrobic przerwe
(nawet od LCD) i popatrzec sie przez okno, zeby oczy mogly odpoczac.