Re: Monitor LCD a sprawa zdrowia ??

Autor: nobody_at_nowhere.com
Data: Thu 29 Jan 2004 - 05:51:14 MET

On Tue, 27 Jan 2004 18:47:18 +0100, "Jarocki" <jaro735_at_NO.SPAM.op.pl>
wrote:

>Witam
>
>Ostatnio mia?em przez tydzie? bóle g?owy (w cz?ści potylicznej) i zawroty
>g?owy - lekarz stwierdzi?, ?e to od kompuitera
>(a dok?adnie monitora CRT)!
>
>Postanowi?em zadba? o swoje zdrowie i kupi? panel LCD.............Stoje
>przed wyborem kupna monitora LCD 19 ", dlatego mam pytanie:
>

>Jakie parametry monitora LCD są najwa?niejsze dla zdrowia (nie tylko oczu)?

Samo przejscie na LCD juz jest samo w sobie dobre dla oczu.

>czas reakcji??

Nie sadze

>odświe?anie ?? prawie wszystkie mają 75 Hz (a zdaje si?, ?e za "zdrową"
>cz?stotliwoś? uznaje si? 85 Hz ; 85 ma rzadko który)

Dzialo elektronowe w kineskopie "strzela" wiazka na luminofor
"malujac" linie obrazu. Poniewaz pixele po takim strzale gasna dzialo
strzela 60 razy w ciagu sekundy, co odpowiada 60Hz. Im wyzsza ta
czestotliwosc tym mniejsze zmeczenie oczu. W LCD obraz zapala sie "na
raz" caly a nie liniami. Poszczegolne diody swieca caly czas. Dlatego
czestotliwosc odswiezania jest w przypadku LCD tylko teoretyczna. Stad
60Hz wystarcza.

>mo?e jakieś inne parametry (kontrast, jasnoś?)??
>

>Gdzie znajd? jakiś artyku? na tematy związane ze zdrowiem, odnośnie
>u?ytkowania LCD ?

Wgapianie sie przez 5 godzin nawet w najzdrowszy LCD zmeczy Ci oczy.
Mat