Re: Monitor LCD a sprawa zdrowia ??

Autor: Alti (nie.podaje_at_na.grupach.dys)
Data: Tue 27 Jan 2004 - 20:48:51 MET

Użytkownik "Jarocki" <jaro735_at_NO.SPAM.op.pl> napisał w wiadomości

> Witam
>
> Ostatnio miałem przez tydzień bóle głowy (w części potylicznej) i zawroty
> głowy - lekarz stwierdził, że to od kompuitera
> (a dokładnie monitora CRT)!
>
> Postanowiłem zadbać o swoje zdrowie i kupić panel LCD.............Stoje
> przed wyborem kupna monitora LCD 19 ", dlatego mam pytanie:

> Jakie parametry monitora LCD są najważniejsze dla zdrowia (nie tylko
oczu)?

Dla zdrowia? Generalnie LCD jest zdrowe i tyle. Reszta to juz kwestia
komfortu:

-czas reakcji- co by ci nie smuzylo w filmach i grach ( 25jest ok. Z
wyzszymi nie kupuj jak chcesz grac albo filmy ogladac)

-kontrast-pozwoli ci rozroznic bardzie szczegolowo odcienie tego samego
koloru. IMO 1:450 starczy, mniej nie kupuj

-kąt widzenia (dla mnie b.wazne)- jak chcesz miec LCD o dobrej widfzialnosci
pod katem, tak ze jak komus cos pokazujesz na ekranie, czy sam sie
przesuniesz to nic nie wiedac, to musisz kupic 170/170. Uwazam to za
najwieksza wade LCD ze do tej pory wiekszosc z nich ma waskie katy.

-jasnosc - jak jasny bedziesz mial panelik

Ile chcesz wydac na ta zabawke?
Polecam Eizo (sam mam L557), iiyame i uwazaj na takie firmy co sie pojawiaja
i znikaja np Nuoevo czy jakos tak (nawet nie wiem jak to sie pisze) ale maja
tanie panele.
Eizo jako jedyny (chyba) daje ci 5 lat gwarancji
Pozdrawiam
Wojtek